עד השנה בוצעו מבחני הריסוק של כסאות בטיחות אמריקאים רק על ידי ה-Consumer Reports (אתר בתשלום). למרות המקצוענות והדייקנות שבה נערכו המבחנים, חסר בהם מימד הנסיון אישי של משתמש רגיל כגון הורה או סבא/סבתא שלא מתמחה בהתקנות ונאלץ להתמודד בכל יום עם חוסר הידידותיות והאינטואיטיביות של התקנת כסאות בטיחות.
לפני מספר שנים, שמה לעצמה למטרה דר. ג'וליאט ספורייר למדוד ולבדוק ציוד לתינוקות ולילדים גם בתנאי מעבדה וגם על ידי משתמשים במוצר. מעיין חכמת ההמונים מדעית המאוגדת באתר www.babygearlab.com (אתר פתוח חינמי).
מאמר זה הינו תרגום של עיקרי הדברים במבחן כסאות הבטיחות שנערך על ידי האתר, והוא משלב את תובנות הכותב ומותאם לשוק הישראלי.
בעדכון אוגוסט 2019 התווסף כיסא סירונה SIRONA M מבית CYBEX
בעדכון נובמבר 2021 התוסספו הכסאות סייבקס סירונה S וצ'יקו נקסטפיט ZIP
בעדכון נובמבר 2023 הורדו כיסאות שיצאו מהמגוון
פרסומת: עשרות כסאות בטיחות במחירים מעולים
האתר בחן 18 כסאות בטיחות דו-כיוונים שנרכשו בחנות ונבחנו לאורך מספר חודשים. כל כסא נבחן בזכות עצמו וגם במבחן השוואתי לכסא אחר. כל אחד מהכסאות נבדק על ידי מספר משתמשים/בוחנים במגוון של רכבים. כל כסא בטיחות הותקן ב-3-4 רכבים שונים על מנת לקבל תמונה רחבה ככל הניתן של קלות ההתקנה ושימוש. כל הכסאות הותקנו ונבחנו בהתאם להוראות היצרן ותחת השגחה של מתקין/טכנאי מתקין מורשה (CPS).
פרוטוקול הבחינה אופיין בשיתוף עם (National Highway Transportation Safety Administration NHTSA) – גוף המאשר ומתקנן כסאות בטיחות בארה"ב. המבחנים אושררו ונבדקו ע"י דר. ג'וליאט ספורייר.
הגרף מציג את קריאת כח ה-G על חיישן הראש בהשוואה בין כסא CLEK FOONF לאיבנפלו TRIBUTE (נמוך יותר – טוב יותר).
ציון לפי קטגוריה, הרכבת הכסא ומשקלו
כל הכסאות קיבלו ציון בכל אחת מהקטגוריות ולכל אחת מהקטגוריות משקל שונה בציון הכללי של הכסא.
1. ציון במבחן ריסוק – מהווה 25% מהציון הכללי
2. ציון לקלות ההתקנה באמצעות (LATCH איזופיקס) – מהווה 25% מהציון הכללי
3. ציון לקלות ההתקנה באמצעות חגורת הבטיחות – מהווה 20% מהציון הכללי
4. ציון לקלות השימוש בכסא – מהווה 15% מהציון הכללי
5. ציון לאיכות ונוחות – מהווה 10% מהציון הכללי6. ציון למשקל/גודל הכסא – מהווה 5% מהציון הכללי
מבחן הריסוק
המבחנים בוצעו על מתקן ריסוק באתר המשמש גם את NHTSA בבחינת הכסאות שהיא מבצעת. הבחינה בדקה תאימות לתקן 213FMVSS האמריקאי הסטנדרטי. בנוסף לתוצאות הבחינה שוכללו גם תוצאות מבחינות דומות שביצעו NHTSA על אותן הכסאות.
הבחינה בוצעה באמצעות בובת מבחן סטנדרטית עליה מוקמו מספר חיישנים במיקומים שונים; הבובה דימתה ילד בגיל 3 בישיבה עם כיוון הנסיעה, וזאת בעקבות מחקרים של NHTSA המראים שישיבה עם הכיוון חושפת את הילד לסכנות גדולות בהרבה מאשר בישיבה נגד הכיוון. בחינה עם בובה בדמות ילד בגיל 3 מהווה אינדקציה טובה יותר ליכולת הכסא להתמודד עם משקלים גבוהים. ככל שמושב הבטיחות הנבחן קיבל ציון שעולה על המינימום הנדרש בתקן, כך ציונו במבחן הבטיחות היה גבוה יותר.
סרטון מבחן ריסוק כסא הבטיחות Britax Marathon
כסא הבטיחות Extend2Fit קיבל את הציון המשוכלל הגבוה ביותר בקטגוריה זו הודות לציון המשוכלל המעולה שהוא קיבל במבחנים בדימוי של פגיעת ראש (HIC) ושל פגיעת חזה (G); ולמרות שהוא לא זכה בציון הגבוה ביותר בכל אחת מהקטגוריות, הציון המשולב שלו בשתיהן היה הטוב ביותר.כסא Extend2Fit של Graco. קיבל את הציון המשוכלל הגבוה ביותר בקטגוריית הבטיחות
כיסא הברייטקס אליג'נס ALLEGIANCE קיבל את ציון פגיעת הראש הטוב ביותר, כסא הקלק פונף FONF קיבל ציון הגנת החזה הטוב ביותר.
עשרות כסאות בטיחות וסלקלים במחירים מעולים
קלות התקנה
מחקרים מראים שכ-70% מכסאות הבטיחות אינם מותקנים ברכב בצורה נכונה. כסא בטיחות שאינו מותקן היטב ולפי הוראות היצרן עלול להכשל בשעת מבחן בהגנה על הילד שיושב בו. ככל שההתקנה איכותית וטובה יותר כך יגברו סיכויי הכסא להגן על הילד. בגלל חשיבותה הרבה של ההתקנה ניתן לה משקל רב בציון הכללי של כל כסא.
כל אחד מהכסאות שנבחנו הותקן לפחות בשלושה רכבים שונים בגודלם ובאופיים: רכב קומפקטי, רכב משפחתי ממוצע ורכב SUV גדול. לפחות שני נסיינים שונים התקינו את הכסאות לפי ההוראות שסופקו על ידי היצרן וכל התקנה נבדקה על ידי מתקין מוסמך כדי לבחון את התוצאה הסופית והאם היא עומדת בדרישות. כל נסיין דירג את הכסא בהשוואה לכסא אחר שהוא התקין (מבחן השוואתי) והציונים של כל הנסיינים שוכללו לכדי ציון אחד. כל הכסאות הותקנו גם באמצעות LATCH (איזופיקס בתקן אמריקאי) וגם באמצעות חגורת בטיחות לשני כיווני הנסיעה.
חשוב לציין: התקנה באמצעות חגורת בטיחות ברכב בתקן אמריקאי שונה מאשר בישראל, עקב שימוש בסוג שונה של חגורות בטיחות, ההתקנה בישראל באמצעות חגורת בטיחות מחייבת שימוש גם בנועל חיצוני (LOCKING CLIP) במידה ואין כזה מובנה בכסא. שיטת התקנה זו נוחה פחות ומגדילה את הסיכוי להתקנה לא נכונה.
מערכת האיזופיקס קיימת ברכבים החל משנת 2002 ואילך וכמעט כל הרכבים המיובאים לישראל החל משנה זו (עם כמה חריגים) כוללים את המערכת. התקנה באמצעות איזופיקס נועדה להקל על ההורה ולצמצם את תופעת ההתקנה הלא נכונה.
גרף המראה את קלות ההתקנה של הכסאות ברכב בשימוש עם מערכת האיזופיקס
התקנה באמצעות חגורת הבטיחות מורכבת יותר בחלק גדול מכסאות הבטיחות, כפי שניתן לראות בטבלה למטה, למעשה, כל הכסאות נוחים פחות להתקנה באמצעות חגורת בטיחות, למעט סדרת הקליקטייט של חברת ברייטקס.
האפשרות לחבר את הכסא הבטיחות באמצעות החגורה נותנת להורה את החופש להתקין את הכסא במושב האמצעי האחורי, שנחשב הבטוח ביותר ברכב, או במושב הקדמי במקרה הצורך (בתנאי שניתן לבטל את כרית האוויר). כסאות שלהם נועל פנימי (LOCKING CLIP) קלים משמעותית להתקנה מאשר כסאות המחייבים שימוש בנועל חיצוני.
קלות שימוש
על מנת לבחון את קלות השימוש של כל כסא נוסו התכונות תחת תנאי שימוש המדמים שימוש יום יומי סטנדרטי. זאת, בנוסף למבחנים שערכו הנסיינים עם הכסאות ברכביהם האישיים. המבחן בדק את הקלות בה הרצועות מתהדקות, משתחררות, כמה קל לחגור ולשחרר את הרצועות מעל הילד, שינוי מצבי הגובה של הרצועות ומערכת הראש, הסרת הריפודים לכביסה והחזרתם, הגישה למחברי ה LATCH (איזופיקס) ועוד.
הריפוד בצ'יקו NEXTFIT מולבש סביב מעטפת הכסא ומוכנס בחריץ מיוחד המעניק לו מראה וגימור מוצלח יותר מאשר בכסאות בהם הריפוד פשוט כרוך סביב המעטפת. לקלות השימוש השפעה לא מועטה על הבטיחות הכללית של הכסא, וההשפעה שלה על האופן שבו נשתמש בכסא רבה.
נוחות / איכות
בחינה של נוחות ואיכות היא מן הסתם אישית וקשה יותר למדידה אמפירית. כל הכסאות הושוו אחד לשני במדדים של איכות הריפוד, איכות הבד, סוג ואיכות המקטין הפנימי לתינוק, החומרים מהם יוצר הכסא, מבנה שלד הכסא, איכות ההרכבה/בניה כללית ואיך הם משפיעים על נוחות השימוש בו ועל משך הזמן שהכסא יחזיק מעמד במצב שמיש. הציון שוכלל מכלל ציוני הנסיינים לכדי ציון אחד כללי.
משקל / גודל
כל הכסאות נשקלות בשתי קונפיגורציות ההתקנה: עם ונגד הכיוון. הכסאות נמדדו כאשר רוחב הכסא היווה מרכיב בעל משקל גדול יותר בציון הגודל. כל הכסאות נשקלו לפי אותם מדדים על ידי אותו הבוחן. הכסאות קיבלו ציון נמוך יותר ככל שמשקלם הכללי היה כבד יותר וככל שהיו רחבים יותר.
הקלק פונף הוא הכיסא הכבד ביותר שנבחן. משקלו כ-17 ק"ג כאשר הוא מותקן נגד הכיוון. מצד שני, הוא גם הכסא הצר ביותר שנבחן יחד עם האיבנפלו טריביוט LX (הרוחב של שני הדגמים עומד על 43.2 ס"מ – מה שמאפשר התקנה של 3 כסאות במושב אחורי גם של רכבים צרים). כיסאות הראונדבאוט והמרתון של ברייטקס אמנם לא קלים במיוחד, אבל בגלל שימוש בבסיס צר ניתן להשתמש גם בהם להתקנת שילוב של 3 כסאות במושב האחורי. המקסי קוזי PRIA 70 הוא הכסא הרחב ביותר מאילו שנבחנו (53.3 ס"מ), מה שיקשה על חיבור של 2 כסאות מסוג זה ברכב ממוצע ואפשרות שמבוגר ישב גם הוא מאחור.
הורידו את טבלת השוואת כסאות הבטיחות של שגיא
הכסאות המצטיינים
הכיסא המצטיין בשיכלול כל הקטגוריות: BRITAX BOULEVARD CLICKTIGHT ARB
נקודות חוזקה
+ התקנה קלה במיוחד
+ קל לשימוש
+ נעים ומפנק
נקודות חולשה
– ציון ריסוק בינוני
– נועלי איזופיקס פשוטים
כסא הברייטקס בולווארד קליקטייט ARB זכה בציון המשוכלל הגבוה ביותר במבחן מבין 15 הכסאות שנבדקו. כסא הברייטקס בולווארד קיבל ציון מושלם בשתי שיטות ההתקנה ולמעשה הוא הכסא בעל מערכת ההתקנה האינטואיטיבית ביותר לישום הודות למנגנון הקליק טייט. מנגנון הידוק החגורות עם החיווי הקולי CLICK SAFE העניק לו ציון גבוה בקטגוריות קלות השימוש.
מנגנון שינוי הגובה זוכה למחמאות בנוחות שימוש יום יומית. הבדים איכותיים ומונחים היטב על גבי שלדת הכסא. הכסא בעל 3 שכבות ריפוד לתיונק בן יומו. זה בהחלט אינו כסא בטיחות מתאים למי שמחפש איכות בתקציב נמוך, או למי שמתמקד אך ורק בציוני הריסוק, אך הוא בהחלט הכיסא הטוב ביותר בשיכלול כל הקטגוריות.
מתאים בהתקנה נגד הכיוון: מגיל לידה ועד משקל 18 ק"ג
מתאים בהתקנה עם הכיוון: (מינימום גיל שנה) ממשקל 9 ק"ג ועד משקל 29.4 ק"ג או גובה 126 ס"מ
הכסא המצטיין בקטגוריית הבטיחות: Graco Extend2Fit
נקודות חוזקה
+ טווח שימוש ארוך נגד הכיוון (20 ק"ג)
+ ציוני בטיחות גבוהים
+ מחיר סביר
נקודות חולשה
– איכות חומרים בינונית
– התקנה לא קלה (מחייבת שימוש בנועל חיצוני) בחגורת בטיחות
– כיסא רחב
כסא הגרקו אקסטנד טו פיט Extend2Fit זוכה לציון בטיחות גבוה ביותר במבחן הריסוק וציון טוב בהתקנה באמצעות איזופיקס. הכיסא בעל מנגנון ה EXTEND2FIT מאפשר חגירה נגד הכיוון לטווח ארוך של עד 20 ק"ג בנוחות משופרת לפעוט ע"י הארכת הכיסא ופינוי מקום נוסף לרגלים
ציוני הכיסא בכל הנוגע לאיכות החומרים, הריפוד והבניה היו נמוכים מהמוצע מה שזיכה אותו בציון ממוצע נמוך.
הכיסא הטוב ביותר בתמורה למחירו: ברייטקס אליג'נס או אמבלם EMBLEM / ALLEGIANCE
נקודות חוזקה
+ התקנה קלה באמצעות LATCH
+ ציוני ריסוק הטובים ביותר
+ קל לשימוש
+ שינוי מצבי גובה ללא צורך בהשחלת הרצועות
+ ניתן לשילוב בקלות עם כסאות נוספים ומאפשר התקנה של 3 כסאות ברכב
נקודות חולשה
– התקנה קשה בחגורת בטיחות
הברייטקס מרתון הוא כסא מרשים עם ציוני ריסוק טובים מאוד בהשוואה למחירו. זה משתלב מצויין עם קלות שימוש וקלות התקנה באמצעות איזופיקס. מחירו הסביר של הכסא יחסית לביצועים הגבוהים ממקם אותו כאחד מכסאות הבטיחות המשתלמים בשוק. הכסא בנוי מחומרים איכותיים במיוחד והחומר סופח האנרגיה שבשימוש הוא EPP שאינו פולט חומרים רעילים. מערכת שינוי מצבי הגובה נוחה מאוד לשימוש (בדומה לזו שבכסא הבולוארד). הריפוד רך ונעים והכסא קל יחסית.
מתאים בהתקנה נגד הכיוון: מגיל לידה ועד משקל 18 ק"ג
מתאים בהתקנה עם הכיוון: (מינימום גיל שנה) ממשקל 9 ק"ג ועד משקל 29.4 ק"ג או גובה 126 ס"מ
הכסא הטוב ביותר בתקציב נמוך Evenflo Tribute LX
נקודות חוזקה
+ זול במיוחד
+ ציוני בטיחות טובים
+ צר יחסית
נקודות חולשה
– איכות בניה וריפוד נמוכים
– קשה להתקנה
כסא האיבנפלו TRIBUTE LX הגיע למקום ה-9 מסה"כ 12 הכסאות שנבחנו. הוא אינו כסא הבטיחות הנוח ביותר לשימוש וגם אינו הכסא הכי נח להתקנה (רחוק מכך), אבל שכלול ציוני הבטיחות שלו (מקום שני בכללי), העובדה שהוא כיסא קל משקל וצר ובמיוחד ומחירו הזול יחסית לשאר הכסאות שברשימה, הופכים אתו לבחירה טובה מאוד ככסא משני ואפילו כסא לרכב של סבא וסבתא, כל עוד הוא מותקן היטב ולא נוטה להיות מוסר ומורכב בתדירות גבוהה.
מתאים בהתקנה נגד הכיוון: מגיל לידה ועד משקל 18 ק"ג או עד 94 ס"מ
מתאים בהתקנה עם הכיוון: (מינימום גיל שנה) ממשקל 10 ק"ג ועד משקל 18 ק"ג או גובה 102 ס"מ
הכסא החדשני ביותר: CLECK FOONF
נקודות חוזקה
+ קל להתקנה
+ נח
+ יתרונות בטיחות נוספים
נקודות חולשה
– לא נח לשימוש
– כבד
– יקר
הקלק פונף (CLECK FOON) הוא כסא בטיחות חדשני שזכה בציון הגבוה ביותר בקטגוריית vהתקנה עם הכיוון באמצעות איזופיקס, עקב השימוש במערכת איזופיקס קשיחה כמו זו הנהוגה באירופה. הכסא גם קל להתקנה באמצעות חגורת הבטיחות וזכה לציונים טובים מאוד בקטגורית הנוחות והאיכות. הכיסא צר יחסית מה שמגדיל את סיכוייו להשתלב עם כסאות נוספים במושב האחורי של רוב הרכבים. מחירו הגבוה (הכי יקר בקטגוריה) לא מקל על רכישתו.
מתאים בהתקנה נגד הכיוון: מגיל חצי שנה (משקל 6.3 לידה ועד משקל 22 ק"ג או מקסימום גובה 109
מתאים בהתקנה עם הכיוון: (מינימום גיל שנה) ממשקל 9 ק"ג ועד משקל 29.4 ק"ג או גובה 124.5 ס"מ
היי שגיא,
אני מתלבטת בין המרתון לבין הצ'יקו.
האם הרמת בטיחות שלהם זהה?
שלום שגיא,
יש לי בת בת שלוש השוקלת בערך 13 קילו ועוד בת בת שנה וארבע. לבתי בת השלוש יש כיסא בטיחות של אוונפלו. הקטנה נמצאת עדין בסל קל. ברצוני לרכוש כיסא משולב בוסטר לילדה ולתת לבתי הקטנה יותר את כיסא הבטיחות. האם לדעתך מדובר ברעיון טוב? או שמא עדיף לקנות כיסא בטיחות נוסף? אם אכן אתה ממליץ על רכישת כיסא משולב בוסטר על איזה דגם אתה ממליץ עד 1000 ש"ח (חשוב שלא יהיה גדול מדי ושההתקנה תהייה פשוטה יחסית, אין איזופיקס ברכב)
שלום שגיא, אני מתעניינת בנוגע לכיסא קוסקו סרנה נקסט (לרכב של סבא וסבתא), הבנתי שבשביל לחבר אותו בחגורות לרכב צריך Locking Clip. האם זה נלווה לכיסא?
היי גיא היכן אני משיגה את הכיסא בריטקס מרתון במחיר שרשום ? אשמח לעזרתך
שלום שגיא,
קודם כל תודה רבה על המידע!
אני מאוד מתלבטת לגבי כיסא בטיחות לילדה בת 9 חודשים.
ההתבלטות העיקרית היא בין החברות צ'יקו לגרקו, לא מצאתי הבדלים משמעותיים.
על איזו חברה היית ממליץ ואיזה דגם מבחינת בטיחות?
לגבי מחיר אין בעיה עד 1500 ש"ח
שלום, מחפשת 2 כסאות לתאומים שלי בני שנה, שיכנסו יחד עם כיסא נוסף של הבת 3. יש לה כיסא בריטקס בולברד קליניק טייט ובאוטו השני גרקו סייזפורמי.
היי! אני מחפשת כסא בטיחות סביב 500 שח (צריכה לקנות 3 לנו ולרכב של סבתא). הבנתי שבטווח הזה הקוסקו סנרה, ג׳ואי סטדי או אוונפלו טריביוט מומלצים.
החסרון שבולט לי בעין בסנרה הוא שחסרה תמיכה לראש
בג׳ואי- שכתבת שאין תוצאות של מבחני בטיחות
כך שהאוונפלו נראה לי הכי רלוונטי. מחיפוש ברשת אני רואה שני דגמים, אחד עם תמיכה לראש ואחד ללא, אבל נראה שמתייחסים אליהם כאותו דגם?
אשמח אם תוכל לעשות לי קצת סדר ולהכווין אותי למה מהם עדיף. (תינוקת בת 8 חודשים, בעדיפות לכיסא מגיל לידה, יש איזופיקס).
תודה רבה!
שלום שגיא.
צריכה לקנות כסא שלישי לרכב, בוסטר רצועות. מתלבטת מאד בין הchicco myfit לבין גרקו טרנזישן. חוץ מההבדל במחיר במבט ראשון נראה שהם די דומים מבחינה בטיחותית. איזה כסא יותר מומלץ? האם אחד יותר נוח מהשני? יש לציין שבדקתי את הmyfit והוא נכנס לרכב. מניחה שגם הטרנזישן יכנס כי הם די אותו רוחב אבל לא היה בחנות אז לא יכולתי לבדוק. אשמח מאד לתגובתך.
תודה!
היי
האם זה נכון לקנות לבת 4 ושלושה חודשים, משקל 16 ק"ג, גובה 1 מטר, את הצ'יקו נקסטפיט זיפ פלוס?
רשום עליו שהמשקל המינימלי צריך להיות 18 קג והגיל 4 שנים
היי שגיא, הבן שלי בן 4 וחצי שוקל 15קילו. בסופש אמור לשהות אצל אחותי, האם מותר להסיע אותו ברכבם עם בוסטר הגבהה בלבד ללא צד וגב? ואם לא,מה המלצתך לכיסא נוסף לא יקר שישמש רק למקרי צורך /עזרה. תודה מראש
הי שגיא שנה טובה תודה על המאמרים הם מאוד ברורים ועוזרים לקבל מידע מקומי על האינפורמציה הרבה ברשת. אנחנו עם תינוקת ראשונה בת 9 חודשים. כרגע עם סלקל צ׳יקו קיפיט שהייתה מבחינתי קנייה מעולה. מחפשים כיסא בטיחות. מבחינתי בטיחות מעל הכל (כל עוד הכיסא לא נח ברמה שהיא לא תרצה לשבת…). ולכן כשחרשתי את האינפורמציה ב BGL נמשכתי לגרקו אקסטנד 2 פיט. לאור המאמר שלך שמסביר מעולה מה עשו ב BGL השאלה שלי היא האם בדקו את הכסא הזה כאשר הבובה בת השלוש יושבת נגד כיוון הנסיעה? אני מניח שאין הרבה בני 3 שאפשר להרגיל לשבת ככה בגיל כזה…אם זה… Read more »
הי שגיא
האם יש לך מידע על כיסא הבטיחות של be care שמסתובב 360 ומתאים מגיל לידה עד גיל 8
היי שגיא
ממש תודה על הכתבות שלך, זה מדהים העבודה שלך!
האם יש לך ביקורת על הברייטקס duelfix?
על מה היית ממליץ על duelfix או בוולורד?
תודה רבה
שלום שגיא
אם אין מגבלה כספית מה עדיף לקנות ברייטקס בולוורד, או אדווקט. בכל המבחנים שראיתי מופיע הבוולורד ולא האדווקט.
שלום שגיא. אנחנו צריכים לרכוש כסאות חדשים לבן הכמעט 5 (שוקל 18, גובה מטר בערך, עד עכשיו היה באוונפלו סקיור קיד שלצערנו כבר לא מייצרים ופג לו התוקף) ולבת השנתיים (שוקלת 13, מזמן לא מדדנו גובה, אבל מניחה שממוצע ומטה, עד עכשיו היתה בסלקל צ'יקו קייפיט). בכל מקרה אף אחד מחמשת הילדים שלנו לא גבוה… חשבתי על ברייטקס אליגננס לקטנה, ומתלבטת על בוסטר עם או בלי רצועות פנימיות לבן הכמעט 5. מעדיפים כסא שיש לו חיבור לאטצ' ולא איזופיקס עם טבעת שמעצבן לשלוף. יושבים 3 במושב (עוד אחד גדול, לפעמים עם בוסטר הגבהה, תלוי איזה אח יושב איתם. טויוטה פריוס… Read more »
היי שגיא, קניתי ברייטקס one4life ואני רואה שהציון שלו במבחני ריסוק הוא 3.. זה ממש מדאיג אותי. כמה באמת אני אמורה להיות מוטרדת? מה ציון 3 אומר בעצם?
שגיא שלום אשמח לייעוץ
כסא לילד בן שנה שוקל 9 קילו- יהיה בשימוש רק כגיבוי באוטו שני-יכולה לבחור בין כמה אופציות מצומצמות (מחנות מסוימת ובתקציב מסויים.):
גרקו אקסטנד
ג'וי טילט
אתנה 360
גרקו נאוטליס
אינפינטי i giro
אודה לעזרתך
שלום שגיא,
אנחנו צריכים כיסא בטיחות טוב ונוח מגיל 5 חודשים 8 ק"ג, חשבנו על EVENFLO EVERYSTAGE, האם הוא כיסא מומלץ שנוח להתקנה ולתפעול? האם נוח לתינוק ובטיחותי? האם אתה יכול להמליץ על כיסא בטיחות טוב יותר בטווח המחיר של בערך עד 1500 שח? כמו כן, האם קיים כיסא בטיחות שמומלץ לתינוקות עם ריפלוקס (התינוק פולט בשנייה ששמים אותו בסלקל שיש לנו של GRACO)?
ושאלת בונוס- לגבי מכשיר למניעת שכחת תינוקות, האם כדאי לקנות כיסא עם המערכת SENSOR SAFE שכבר מותקנת בכיסא או כדאי לרכוש בנפרד מערכת אחרת- מה מומלץ לדעתך?
תודה מראש.
שלום שגיא,
על איזה כיסא בטיחות או בוסטר קל התקנה אתה ממליץ לילד בן 3.10 בגובה 104 ס"מ לרכב של סבא וסבתא שממש פעם ב….. מסיעים אותו?
אשמח להמלצתך תודה!
שלום שגיא, אנחנו מחפשים כסא בטיחות לילד בן שנה, שני רכבים עם איזופיקס, לא מתכננים להעביר הרבה בין הרכבים. קיבלנו המלצות על המרתון, אבל ראינו במבחני ריסוק של BGL 2019 שה-allegiance מקבל ציון גבוה יותר בבטיחות ודווקא זול יותר (ומתאים לנו לתקציב). האם המבחנים האלה רלוונטיים גם לדגמים הנוכחיים בשוק? יש בעיניך עדיפות למרתון?
היי שגיא,
אנחנו מחפשים כסא בטיחות לאוטו שני בתקציב עד 1000 ש"ח.
חשוב לנו שיהיה בטיחותי וקלת להתקנה אם נרצה להעביר לרכב אחר. הבת שלי בת שנתיים וקצת ושוקלת 10.5 קילו וגובהה 84. חשבנו על הכסא גרו טרנזישטן. האם הוא נחשב כסא בטיחותי או שיש משהו יותר מומלץ?
תודה רבה,
הדר
צהרים טובים שגיא, תודה רבה על הבלוג!! דרך מצוינת להיכנס לעניינים! פרטים מקדימים: אשתי האהובה צפויה ללדת באמצע יוני וברשותנו רכב מסוג טויוטה אוריס 2011. נשמח מאוד לשמוע את עצתך בדבר קניית כסא בטיחות בהתאם לנתונים הבאים: הכסא עתיד להישאר באוטו באופן קבוע מבלי לנייד אותו לרכבים אחרים. אנו מעוניינים בכסא עבור טווח גילאים 0-7 (או יותר מ- 7). אנו מעוניינים בכסא הבטיחותי ביותר ללא מגבלת תקציב. השאלות שברצוננו לשאול: האם בשל ייעודו של הכסא להישאר קבוע ברכב אחד ישנה עדיפות לקנות כסא מחברת CARGO בעלת ציוני מבחני הריסוק הגבוהים ביותר? אם כן, איזה מהדגמים שלהם קיבל את התוצאות הגבוהות… Read more »
היי,
נשמח להמלצה לכסא בטיחות לבן שנתיים. חשוב לנו רמת בטיחות הכי גבוהה שאפשר ושיהיה צר יחסית (שאני אוכל לשבת מאחורה בין שני ילדים). האם עדיף כסא משולב בוסטר או כסא בטיחות? מעדיפה כמה שיותר זול..
בנוסף, יש לנו סלקל סייבקס אטון (לא הדגם החדש) לתינוקת בת חצי שנה. האם הוא נחשב בטיחותי? אנחנו כיום חוגרים אותו בחגורה רגילה, עדיף לחגור באיזופיקס?
תודה רבה,
נטע וטל.
שלום שגיא, אשמח להמלצתך לכסא בטיחות לא יקר מידי, אבל בטיחותי, מגיל לידה עבור רכב של סבא ( משמש בעיקר לנסיעות קצרות)
תודה רבה (:
שלום שגיא
מה עדיף? ברייטקס אליגנס או אמלבלם?
או שיש לך המלצה לכיסא אחר?
אנחנו מחפשים קודם כל מבחינת בטיחות ואח"כ מאפיינים אחרים.
תקציב 800 ש"ח או קצת יותר
שלום שגיא, יש לנו ברייטקס בולווארד שחשבנו שקיבל את הציון בטיחות הגבוה ביותר ומתלבטים איזה כסא נוסף לקנות לרכב השני, אך לאחר בדיקה נוספת על פניו גרקו extend2fit קיבל ציון בטיחות גבוה יותר. האם העובדה שיש לברייטקס בולווארד שילדה מברזל אשר הופכת אותו ליחידה אחת לא הופכת אותו לבטיחותי יותר מאשר כסאות אחרים שיש להם שלדות מפלסטיק? ומה מהם (אקסטנדטופיט או בולווארד או אולי כסא אחר) היית קונה אתה (בלי מגבלת תקציב). תודה רבה
שלום שגיא אשמח להמלצתך
מחפש כיסא לילד בן 9 חודשים באחוזון העליון(גובה ומשקל) בדגש עיקרי על בטיחות ונוחות לילד.
סוג הרכב פיאסטה,הכיסא יהיה מורכב בעיקר קבוע.
חשבתי על:1) ציקו נקסטפיט 2) גרקו אקסטנד2פיט
3)ברייטקס בולווארד או מרתון
היי שגיא
מכיר את הכסא babt safe 360?
אשמח לקבל המלצות
צודה
היי
מה הכסא של ברייטקס שהכי מומלץ מגיל לידה ? בטיחות זה הפרמטר הכי חשוב
מחיר הוא לא שיקול … הצלחנו להתבלבל מהדגמים . איך הדגם החדש שלהם one for life clean comfort bar ? תודה רבה .
היי שגיא הילדה שלי בת 5 שוקלת 16 קילו אני מחפשת כסא/בוסטר בטיחותי אבל צריכה כסא שניתן לשחק בו במצבי ישיבה ,גב זקוף גורם לה לבחילה בנסיעה.
ברכב יש כסא בטיחות נוסף אז רצוי שהכסא לא יהיה רחב מדי
שלום שגיא, אשמח לחוות דעתך המקצועית, ילד בן 2 שוקל 12 וחצי קילו, רוצים להעביר אותו לכסא משולב בוסטר ( לא חשוב המחיר) חשוב שיהיה בטיחותי ונוח, אציין שיש לנו כיסא ציקו נקסטפיט שאותו מתכוונים להעביר לתינוק שקרב ובא, ורוצים לשמור אופציה של מקום להתקנה של כסא משולב נוסף עתידי
( 2 משולבים, ונקסט פיט)
תודה רבה
היי שגיא,
יש לנו שני כסאות ברייטקס בולווארד (אחד בכל רכב) שאנחנו מאוד מרוצים מהם. מעוניינים לרכוש שני כסאות נוספים לבן השני שלנו, בן 4 חודשים. הוא כרגע בסלקל וזה מרגיש לנו הרבה פחות בטיחותי. הבן הבכור שלנו בן שנה ותשעה חודשים, עדיין עם הפנים נגד כיוון הנסיעה, בקרוב זה ישתנה.
על אילו כסאות היית ממליץ? מוגבלים תקציבית וגם אחד הרכבים הוא טויוטה יאריס כך שגם המרחב הוא גבולי.
תודה מראש,
נופר
Hi, I have a few questions about the Britax Allegiance car seat. We bought a Britax Allegiance car seat in Israel, do you know if the warranty is covered in America as well? Also can we install this car seat in a car in America? Lastly, do you know if there is a toyland store warranty or is the warranty only from Britax? Thank you so much for your help!
הי שגיא,
יש לנו ילדה בת 7 חודשים וכרגע משתמשים בסלקל.
כעת מעונייים לרכוש כיסא בטיחות עם ציון גבוה במבחני ריסוק .
עברתי על הדירוג של BABYLABGEAR ושל CUSUMER REPORT
כיסאות שונים במקומות שונים.
אנו מךבטים בין סוגים השונים של ברייטקס שלקחו מקום אשון ב2019 (מארטון,בולבדר,אדבוקט) לבין גראקו Graco Extend2Fit שלקח מקום ראשון ב2020 לבין Chicco NextFit Zip Maxההילדה כרגע שוקלת 7 ק"ג אורך 70 (ארוכה )המחיר זה לא בעיה , יש לי רכב סוזוקי בלנו 2017
מה אתה ממליץ ?עשה לנו סר בבקשה
היי שגיא,
כיסאות מגיל לידה (למשל בריקטס בולוורד), מצד אחד הם מיועדים מגיל לידה, אך מהצד השני נראה שהם ממש גדולים עבור ניובורן. האם צריך להוסיף ריפוד? האם זה מוריד מהבטיחות אם מוסיפים?
תודה רבה
שלום שגיא, הגראקו Extend2Fit זכה פה במבחני הבטיחות, אבל דווקא במבחנים של ה-consumer reports הוא קיבל ציון בינוני בקטגוריית הבטיחות. על מי היית סומך יותר? רוצה לקנות כיסא כמה שיותר בטיחותי.
האם גם האירופאים עושים מבחני ריסוק לכיסאות בטיחות או רק לסלקלים?
תודה!
היי,
אשמח לדעת האם ישנן כבר תוצאות מבחני בטיחות של ברייטקס one4life ובכללי לשמוע את חוות דעתך על הכיסא.
היי שגיא
תודה על המאמרים והמענה לכל השאלות של כולם. האמת שככל שאני קוראת יותר אני מבולבלת יותר.
אשמח לעצתך:
אני מחפשת כיסא בטיחות לילד כמובן שעבר מבחן ריסוק best.
יש לנו 2 רכבים די קטנים – ניסן ג'וק ודאסטר.
הילד שלי בן 9 חודשים. שוקל 7.8 ק"ג. גובה 71 ס"מ. אחוזון קטן…
בצרכים שלנו – נעביר את הכיסא מרכב לרכב, לעיתים נרצה להושיב במושב הקדמי.
אשמח לדעת איזה כיסא היית ממליץ ללא התייחסות לתקציב.
תודה רבה
גילת
שלום שגיא,
יש לנו 3 ילדים בגילאי 3.8, שנתיים, 4 חודשים. אנחנו צריכים להתקין 3 כסאות בטיחות במושב האחורי ברכב מסוג סיאט איביזה (סטיישן) שנת 2011, כרגע יש לנו רק כיסא צ'יקו נקסטפיט (אני מניחה שהתינוק בן ה-4 חודשים יוכל להשתמש בו -אם הוא לא תופס יותר מדי מקום ברכב…). אשמח לדעת אילו כסאות היית ממליץ לשלב איתו ברכב מסוג זה כי יחסית לרכב משפחתי הוא קטן…
תודה רבה על המידע הכה חשוב שאתה נותן!!!
בהמשך להודעה הקודמת מתלבטת בין כיסא בטיחות סייפ גארד – ™SafeGuard שחור TWIGYלבין כסא בטיחות Steadi Joie
היי שגיא
לבן שנה מחפשת כסא בטיחות בסביבות 500 ש"ח חשוב לי שיהיה נח ובטוח לילד.
ולא מידי רחב
מה ההמלצה?
שלום שגיא,
יש ברשותנו 2 כיסאות ביטחות של אוונפלו דגם שור-רייד, אנחנו צריכים לצרף עוד כיסא בטיחות. רציתי לשאול לדעתך, איזה כיסא בטיחות אתה ממליץ? אני מחפש כיסא ממש צר שיכנס לרכב אבל שיעמוד במבחני הריסוק. האם כיסא של גואי דגם Steadi עונה על כך? האם יש דגם אחר שאתה ממליץ?
תודה רבה
שלום שגיא ,
אשמח לעזרה בהתלבטות בין:
Britax boulevard
Britax advocate (האם עדיף את הדגם עם מוט אנטי ריבאונד?)
Graco extend2fit
עבור ילד ראשון , הכי חשוב לי בטיחות , אין שיקולי תקציב , כמובן שאשמח לשמוע על עוד כיסאות שאולי פספסתי.
רכב: קיה פורטה 2017
תודה רבה
היי שגיא, אשמח לשמוע חוות דעת על הכסא ציקו זיפ אייר לתינוקת ראשונה שמצטרפת למשפחה 🙂
היי שגיא.. האם כסא בטיחות britax boulevard c&t נחשב צר ויכול להכנס עם 3 מושבי בטיחות מאחור? בנוסף לא ברור לי מה הציון הכי עדכני שהכסא קיבל במבחני בטיחות ועל מה נפלו לו נקודות? ראיתי שהכסא מגיע ללא מיקום לכוס וללא ריפוד לתינוק שרק נולד זה מתאים בלי תוספת כרית בגודל? מזה הקשת תוספת שרשום עלייה להוסיף כדי להעלות את בטיחות הכסא?
היי שגיא, תודה רבה על כל התגובות המפורטות! אשמח להתייעץ איתך- בגלל הצטרפות ילד רביעי למשפחה אנחנו עוברים לרכב 7 מקומות- טויטה ורסו ומחליפים את כל הכסאות (מזמן כבר לא בתוקף..). מתלבטים איזה כסאות לקנות, השיקולים הם קודם כל בטיחות ואח"כ גם אפשרות ניקוי קלה וכמובן צריך שהכל יכנס לרכב. לתינוק שרק נולד- מתלבטים בין GRACO 4EVER TRUSHIELD לGRACO 4EVER הרגיל, ההבדל במחיר כרגע לא מאוד משמעותי אך מפריע לי שהטרושילד מגיע רק בצבע אפור בהיר שבטח יתלכלך יותר.. האם מבחינת נוחות ובטיחות ההבדל משמעותי? מה אתה ממליץ? לילד בן 3- מתלבטים בין הGRACO 4EVER (כמו של התינוק) לבין בוסטר… Read more »
היי שגיא,
אנו מעוניינים לקנות כסא בטיחות נוסף לתינוקת בת כשנה וחצי. (לרכב השני).
אם אני מבינה נכון, במחיר של עד כ1000 ש"ח הכסא הכי מומלץ הוא ברייטקס אליגנס? האם יש כסא עליו אתה ממליץ יותר בדגש על נוחות ובטיחות? (הכסא הראשון הוא צ'יקו נקסטפיט).
אשמח להמלצתך.
שלום, לילד בן 7 היית ממליץ על בוסטר מושב או שצריך עדין עם גב? אם כן איזה בוסטר עם גב לגיל כזה יש שהוא נוח לילד וצר? תודה
הי מחפשים כסא בטיחות מגיל שנה, לא רחב יחסית ובמחיר הגיוני (עד 600) ובטיחותי! אשמח לשמוע אפשרויות תודה
אשמח להמלצה למתקין מורשה בירושלים
תודה