עדכון שהתפרסם בפברואר 2019 בחן מחדש את סדרת כסאות הקליקטייט Clicktight של ברייטקס לאחר שעברה שיפור מבני וכן נוספו כסאות חדשים לרשימה
במהלך 2016 ערך מגזין הצרכנות המוביל בעולם, הקונסיומר ריפורט, מעט מאוד מבחנים לכסאות בטיחות חדשים, בסוף הרשימה הוספתי מספר כסאות חדשים שטרם נבחנו על ידי המגזין (ולכן הם אינם מדורגים), אך לפי דעתנו הסיכויים שלהם להיכנס לרשימה בהמשך גבוהים.
הרשימה הוכנה בהתבסס על רשימת כסאות הבטיחות המעודכנת של הקונסיומר ריפורט והיא מכילה 29 כסאות בטיחות דו-כיווניים (Convertible Car Seat). מתוך הרשימה ניפיתי את הכסאות שאינם נמכרים בישראל או דגמים שנמכרים תחת שמות שונים. כרגיל, הוספתי לרשימה הערות המבוססות על נסיוני האישי בהתקנת כסאות, וחוות דעת שאני מקבל כל העת מלקוחות לגבי השימוש ו/או התאמתם של הכסאות לצרכן הישראלי ולצרכיו השונים.
פרסומת: עשרות כסאות בטיחות במחירים מעולים
שיטת הדירוג המעודכנת מעניקה ציון לקטגוריית הבטיחות בחלוקה לשלושה דירוגים: Basic, Better ו-Best, לצד ציון מ-1 עד 5 לשאר הפרמטרים הנבחנים. הציון המספרי המשוכלל של כל כסא בטיחות מעניק לו את הדירוג הסופי.
ניתן לראות, שלמרות שקטגוריית הבטיחות היא הקטגוריה "הנחשבת" ורוב הצרכנים נוטים להתמקד בה בבואם לרכוש כסא בטיחות, יש גם השפעה רבה מאוד ובצדק, לקטגוריות האחרות (קלות שימוש, קלות התקנה בשני כיווני נסיעה בכל צורות החיבור האפשריות) על בטיחות הכסא ולפיכך על הציון הסופי שניתן לו על ידי המגזין.
* מעודכן לחודש פברואר 2022 על פי מגזין הצרכנות ה-Consumer Reports.
*תורגם והותאם לשוק הישראלי על ידי שגיא שילר.
מקום 18 – CLEK FOONF
קלק פונף
הכסא היקר ברשימה וגם הכבד מבין כל הכסאות, עקב שימוש במגנזיום בשלדת הכסא (משקל הכסא הינו כ-12 ק"ג). הכיסא מתאים מגיל חצי שנה נגד כיוון הנסיעה ועם אינסרט NB מתאים מגיל לידה (נמכר בנפרד). לקלק פונף הגנת צד, הגנת ראש ואפשרות שינוי מצבי שכיבה גם לאחר החיבור לרכב. הכיסא מגיע עם מוט אנטיריבאונד למניעת קריסת הכיסא לכיוון המושב.
יתרונות:
הכיסא הצר בקטגוריה – 41 ס"מ
חיבור איזופיקס קשיח בהתקנה עם כיוון הנסיעה.
מאפשר נסיעה נגד הכיוון עד משקל 22.6 ק"ג.
איכות חומרים מעולה.
חסרונות:
משקל כבד.
התקנה מסובכת מעט נגד הכיוון.
מחיר יקר.
מתאים מגיל לידה רק ברכישת כרית NB
ציון משוכלל: 49 (בטיחות: Better, קלות שימוש: 3, קלות התקנה נגד הכיוון: 2, קלות התקנה עם הכיוון באיזופיקס: 5, עם הכיוון בחגורה: 1).
מקום 18 – איבנפלו טריביוט (Evenflo Tribute)
כיסא בטיחות איבנפלו טריביוט TRIBUTE
יתרונות:
התקנה קלה עם כיוון הנסיעה באיזופיקס.
קל משקל.
מחיר נמוך.
חסרונות:
התקנה נוחה פחות נגד כיוון הנסיע המצריכה מגבת מגולגלת בחלק גדול מהרכבים.
שינוי מצבי הגובה של הרצועה מצריך את פירוק של הכסא.
התקנה עם חגורת בטיחות מצריכה שימוש בקליפס נעילה.
ציון משוכלל 50 (ציון בטיחות: Better, קלות שימוש: 3, התאמה לרכב נגד כיוון הנסיעה: 2, התאמה לרכב באיזופיקס עם הכיוון: 5, התאמה לרכב עם חגורה: 1).
מקום 17 – Peg Perego Convertible
כסא בטיחות אלגנטי ומעוצב של ענקית העגלות האיטלקית Peg Perego (פג פרגו). ציון הבטיחות שלו עלה בעקבון שיטת המבחן החדשה, והוא קל להתקנה באמצעות איזופיקס אבל קשה להתקנה באמצעות חגורת הבטיחות. גימור הכסא מבחינת בדים הוא איכותי ביותר.
יתרונות:
מחברי איזופיק איכותיים וקלים לשימוש.
מנגנון שינוי גובה של הרצועות.
מאושר לחיבור איזופיקס שלישי גם נגד הכיוון עם רצועה מיוחדת (מצורפת לכסא).
חסרונות:
קשה להתקנה באמצעות חגורות הרכב.
מוליכי חגורת הבטיחות מקשים על ההתקנה.
זווית התקנה אחת בלבד עם כיוון הנסיעה.
ציון משוכלל: 57 (ציון בטיחות: Better, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד כיוון הנסיעה עם איזופיקס: 5, בחגורה: 2, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה באיזופיקס: 4, בחגורה: 2).
נסיון אישי: כסא בטיחות מצוין נגד כיוון הנסיעה המגיע לזווית הדומה לסלקל. השימוש בכסא ביום יום קל ונח ואיכות הבדים עולה על רוב הכסאות האחרים בשוק.
מקום 16 – מקסי קוזי פריה 70 (Maxi Cosi Pria)
כיסא בטיחות אמריקאי של ענק הבטיחות מקסי קוזי. למרות שהכסא מתאים מגיל לידה, מומלץ לרכוש מתאם TINYFIT לתינוקות עד משקל 8 ק"ג. המתאם מפחית את קלות השימוש בכסא. הכסא הוא רחב מאוד ויש לקחת זאת בחשבון בשימוש ברכב בו מותקן יותר מכסא בטיחות אחד במושב האחורי.
יתרונות:
חיבור איזופיקס קל לשימוש עם כיוון הנסיעה.
מנגנון שינוי גובה של הרצועות.
מערכת הגנת הראש בעלת כרית עם פוטנציאל להפחתת הפגיעה בזמן תאונה.
חסרונות:
כסא רחב יחסית
תוסף ה-TINYFIT מסרבל את השימוש בכסא ומוסיף לעלותו.
כסא לא קל להתקנה.
ציון משוכלל: 62 (ציון בטיחות: Better, קלות שימוש: 3, התאמה לרכב נגד הכיוון בחיבור איזופיקס: 4, באמצעות חגורת הבטיחות: 3, התאמה לרכב עם הכיוון באיזופיקס" 5, באמצעות חגורות הבטיחות: 4).
מקום 15 – איבנפלו טריומף (Evenflo Triumph)
סדרת כסאות הטריומף של איבנפלו קיימת בשוק כבר מספר שנים. בסדרה מספר כסאות המבוססים על אותו השלד רק ברמות גימור שונות. הכסא מותאם יותר להתקנה באמצעות האיזופיקס מאשר עם חגורת הבטיחות. הכסא רחב ונח לפעוט, ולמרות החוסר בהגנת ראש הוא מקבל ציוני בטיחות גבוהים מאוד.
יתרונות:
רמת בטיחות Best.
מנגנון שינוי הגובה של הרצועות.
ריפוד איכותי.
חסרונות:
התקנה קשה יותר נגד כיוון הנסיעה.
כיסא רחב
מנגנון הארכה/הידוק של הרצועות קשה לתפעול בהתקנה נגד הכיוון
זווית שכיבה לא אידאלית לתינוקות מגיל לידה נגד כיוון הנסיעה.
מחייב נעילה באמצעות נועל H בחגירה עם חגרות הבטיחות.
ציון משוכלל: 63 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד הכיוון באיזופיקס: 4, באמצעות חגורת בטיחות: 2, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה באמצעות איזופיקס: 4, באמצעות חגורת הבטיחות: 3).
נסיון אישי: קשה להגיע עם הכיסא לזווית המתאימה לתינוק מגיל לידה. הכסא קשה להתקנה עם חגורת בטיחות, אך מוצלח בהתקנה באמצעות האיזופיקס עם כיוון הנסיעה. מנגנון הידוק הרצועות הייחודי מצוין, אך קשה לשימוש כאשר הכסא מותקן נגד כיוון הנסיעה. הסדרה החדשה כולל בדים מווסתי חום.
מקום 14 – גרקו מי רייד 65 My Ride
כסא בטיחות בסיסי לטווח שימוש רחב למרות מחירו הנמוך יחסית, רחב וארוך מה שמפריע לו להפוך לכיסא האידאלי לרכב של סבא / סבתא. מנגנון שינוי גובה רצועות ידני
יתרונות:
טווח משקלים רחב יחסית לעלות
התאמה טובה לרכב עם כיוון הנסיעה
חסרונות:
מנגנון שינוי גובה רצועות ידני
תופס הרבה מקום ברכב
ציון משוכלל: 68 (ציון בטיחות: BETTER, קלות שימוש: 3, התאמה לרכב נגד הכיוון באיזופיקס או בחגורה: 4, התאמה לרכב עם הכיוון באיזופיקס או בחגורה: 5).
ניסיון אישי: כיסא שמאפשר זמן שימוש ארוך יותר מאשר הקוסקו סנרה נקסט או הטריביוט, ריפוד סביר בהשווה לעלות הכיסא.
מקום 13 – גרקו אקסטנד2פיט EXTEND2FIT
כיסא בטיחות גרקו EXTEND2FIT
עם התחזקות המודעות בנושא חגירת ילדים נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים ואף יותר, עולה טענה בקרב ההורים שהישיבה נגד הכיוון אינה נוחה לילדים בגלל שהרגלים נוגעות בגב המושב. גרקו "הרימו את הכפפה" ויצאו בדגם חדש (אקסטנד טו פיט) המאפשר את הרחקת הכסא מגב המושב בהתקנה נגד הכיוון ובכך מאפשר ישיבה נוחה יותר לילד.
הכסא מאפשר התקנה נגד הכיוון עד משקל של 22.5 ק"ג, והוא כולל ריפוד רך ונעים. הכסא כולל מקטין פנימי לתינוק מגיל לידה, 6 מצבי שכיבה/ישיבה ו- 10 מצבי גובה של מערכת הגנת הראש. מערכת הריפודים ניתנת להסרה בקלות, הכסא כולל חיבור איזופיקס והוא נמכר במחיר אטרקטיבי יחסית. תוקף הכסא הינו לתקופה של 10 שנים.
יתרונות:
אפשרות הושבה מוגדלת נגד הכיוון
מרווח רגלים גדול בהושבה נגד הכיוון
מחברי איזופיקס קלים לשימוש.
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
זווית שכיבה מצויינת נגד כיוון הנסיעה.
מערכת הסרת ריפודים קלה לשימוש
חסרונות:
כסא רחב
התקנה ללא איזופיקס מצריכה שימוש בנועל חיצוני
ציון משוכלל 70 (ציון בטיחות: BETTER, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד הכיוון עם איזופיקס: 5, באמצעות חגורות בטיחות: 4, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה באיזופיקס: 4, באמצעות חגורות בטיחות: 4).
נסיון אישי: כסא בעל זווית מצויינת נגד כיוון הנסיעה. מניסיוני, קל להתקנה נגד הכיוון ומצריך מעט יותר מיומנות עם הכיוון. כיסא מצוין יחסית למחיר.
מקום 12 – ברייטקס אליגנס ALLEGIANCE לשעבר מרתון G4.1
כסא בטיחות ברייטקס אליג'נס (לשעבר מרתון G4.1)
כסא בטיחות המבוסס על הפלטפורמה של כל הכסאות הדו-כיוונים של ברייטקס מסדרת ה-G4.1. זהו דגם הביניים והוא אינו כולל את מערכת הגנת הראש ומרכיבי הפרימיום אחרים הקיימים בכסאות יקרים יותר בסדרה. למרות כל זאת, ביצועי הכסא טובים כמו הכסאות היקרים יותר בסדרה.
יתרונות:
מחברי איזופיקס קלים לשימוש.
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
קלות שימוש ותפעול.
התאמה טובה לרכב עם כיוון הנסיעה
אבזם תחתון בעל מנגנון המקל על חגירת הילד (EZ BUKLE).
נועלי חגורות פנימיים המאפשרים התקנה טובה לרכב גם ללא איזופיקס.
תמורה מעולה לעלות הכיסא
חסרונות:
על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה נגד הכיוון נדרש שימוש במגבת מגולגלת או רצועת D.
שינוי מרחק באבזם תחתון עלול להיות מבלבל.
מגיני חזה מגושמים מעט.
ציון משוכלל: 70 (ציון בטיחות: BETTER, קלות שימוש: 5, התאמה לרכב נגד הכיוון באיזופיקס או בחגורה: 3, התאמה לרכב עם הכיוון באיזופיקס או בחגורה: 5).
ניסיון אישי: התקנת הכסא מצויינת עם ונגד כיוון הנסיעה, אבל מצריכה לימוד. הכסא יכול להגיע לזווית המתאימה לתינוק מגיל לידה על ידי שימוש במגבת מגולגלת. ההתקנה נגד כיוון הנסיעה קצת מורכבת, אבל התוצאה הסופית טובה מאוד. הכסא כולל ריפודים איכותיים קלים להסרה והחזרה לאחר הניקוי. מנגנון ה-EZ BUKLE מקל מאוד על החגירה.
מקום 11 – ברייטקס אמבלם EMBLEM לשעבר בולווארד G4.1
כסא בטיחות ברייטקס אמבלם EMBLEM
מבוסס על פלטפורמת הכסאות הדו-כיוונים של ברייטקס. זהו דגם הפרימיום של הסדרה הכולל מערכת הגנת ראש בנוסף לכל התכונות של הכסאות האחרים בסדרה. ביצועי הכיסא מצוינים.
יתרונות:
מחברי איזופיקס קלים לשימוש.
הגנת ראש
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש משולב עם מערכת הגנת ראש.
קלות שימוש ותפעול.
התאמה טובה לרכב עם כיוון הנסיעה.
אבזם תחתון בעל מנגנון המקל על חגירת הילד (EZ BUKLE).
נועלי חגורות פנימיים המאפשרים התקנה טובה לרכב גם ללא איזופיקס.
חסרונות:
על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה נגד הכיוון מצריך שימוש במגבת מגולגלת או רצועת D.
שינוי מרחק באבזם תחתון עלוי להיות מבלבל.
מגיני חזה מגושמים מעט.
ציון משוכלל 70 (ציון בטיחות: BETTER, קלות שימוש: 5, התאמה לרכב נגד הכיוון באיזופיקס או בחגורות: 3, התאמה לרכב עם הכיוון באיזופיקס או בחגורות: 5).
נסיון אישי: ההתקנה של הכסא היא מצוינת וקלה יחסית עם ונגד כיוון הנסיעה, אבל מצריכה לימוד. הכסא יכול להגיע לזווית המתאימה לתינוק מגיל לידה על ידי שימוש במגבת מגולגלת. ההתקנה נגד הכיוון הינה מורכבת במעט, אבל התוצאה הסופית היא טובה מאוד. הכסא כולל ריפודים איכותיים קלים להסרה והחזרה לאחר הניקוי. מנגנון ה-EZ BUKLE מקל מאוד על החגירה. מערכת הגנת הראש אינה חוסמת את שדה הראיה של הילד והיא קלה להתאמה.
מקום 10 – גרקו סייז 4 מי / פיט פור מי (MySize65, Fit4Me)
כסא בטיחות גרקו סייז פור מי
לכסא קיימות מספר גרסאות הנמכרות תחת שמות מעט שונים. בבסיס הכסא הוא זהה, אך רמות הגימור של הדגמים השונים הן שונות. סדרת ה-Fit4Me החדשה יותר הינה בעלת ריפודים טובים יותר ומנגנון הסרת ריפוד קל לשימוש. הכסא מעניק תמורה מצוינת לכסף במיוחד בדגמים החדשים בעלי הריפוד הטוב יותר. התקנה קלה נגד כיוון הנסיעה וזווית המתאימה לתינוק מגיל לידה, אך התקנה עם כיוון הנסיעה מצריכה קצת יותר מאמץ. מנגנון שינוי מצבי הגובה בכסא היינו קל לתפעול והתאמה.
יתרונות:
ציון Best בבטיחות.
מחברי איזופיקס קלים לשימוש.
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
זווית שכיבה מצויינת נגד כיוון הנסיעה.
מערכת הסרת ריפודים נוחה לשימוש (בדגם ה-Fit4Me).
חסרונות:
בסיס הכסא רחב.
התקנה עם כיוון הנסיעה מצריכה מעט מאמץ ולא מושלמת בכל הרכבים.
מצריך שימוש בנועל בהתקנה ללא איזופיקס.
ציון משוכלל 71 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד הכיוון עם איזופיקס: 5, באמצעות חגורות בטיחות: 4, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה באיזופיקס: 4, באמצעות חגורות בטיחות: 3).
נסיון אישי: כסא בעל זווית מצויינת נגד כיוון הנסיעה. מניסיוני, קל להתקנה נגד הכיוון ומצריך מעט יותר מיומנות עם הכיוון. מתאים לילדים גבוהים (עד גובה 132 הוא מהטובים בקטגוריה), ריפוד פנימי טוב לתינוקות. כיסא מצוין יחסית למחיר.
מקום 9 – גרקו קונטנדר Contender
כיסא הדומה לדגם ה SIZE4ME עם מנגנון שינוי זויות שכיבה מעט פחות מוצלח. הכסא מעניק תמורה טובה לעלותו. מחברי איזופיקס פשוטים מקשים בעיקר על השחרור מהרכב. התקנה קלה נגד כיוון הנסיעה וזווית המתאימה לתינוק מגיל לידה, התקנה עם הכיוון במשקלים גבוהים מצריכה שימוש בנועל חיצוני. מנגנון שינוי מצבי הגובה של הרצועות קל לתפעול והתאמה.
יתרונות:
ציון Best בבטיחות.
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
זווית שכיבה מצויינת נגד כיוון הנסיעה.
חסרונות:
בסיס הכסא רחב.
התקנה עם כיוון הנסיעה מצריכה מעט מאמץ ולא מושלמת בכל הרכבים.
מצריך שימוש בנועל בהתקנה ללא איזופיקס.
ציון משוכלל 72 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד הכיוון עם איזופיקס: 4, באמצעות חגורות בטיחות: 4, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה באיזופיקס: 5, באמצעות חגורות בטיחות: 4).
מקום 8 – איבנפלו שור רייד או טיטאן (Evenflo Sureride / Titan)
יתרונות:
ציון בטיחות Best.
התאמה לרכב נוחה עם כיוון הנסיעה.
קל משקל.
מחיר אטרקטיווי יחסית לרמת הבטיחות.
מתאים לילדים גבוהים.
חסרונות:
שינוי גובה הרצועות מחייב ניתוק הכיסא מהרכב והשחלה ידנית.
לא קל להתקנה ללא איזופיקס.
ציון משוכלל 74 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד כיוון הנסיעה: 4, התאמה לרכב עם הכיוון באיזופיקס ובחגורת בטיחות: 5).
נסיון אישי: כיסא פשוט בהשוואה לשאר הכסאות של איוונפלו ועדיין זוכה לציון הגבוה ביותר. התקנה מעט מורכבת נגד הכיוון וקלה יחסית עם הכיוון. ריפוד הכסא סביר, מספר מצבי השכיבה/ישיבה מוגבל ומנגנון שינוי הגובה של הרצועות ידני ולכן פחות נח לשימוש יום יומי.
מקום 7 – קוסקו סנרה נקסט (SCENERA NEXT)
דור ההמשך לסדרת הכסאות הבסיסים של קוסקו. כיסא "פשוט" עם מגבלת משקל של 18 ק"ג שאינו מצוייד בטכנולוגיות החדשות של הגנת צד והגנת ראש. מחירו זול מאוד יחסית לביצועיו הטובים בצד הבטיחותי.
יתרונות:
מחיר זול.
ציון בטיחות Better (הכסא הזול ביותר ברמת בטיחות זו).
התאמה מצוינת לרכב בהתקנה עם כיוון הנסיעה
זוית שכיבה טובה נגד הכיוון
צר יחסית ויכול לאפשר התקנה של 3 כסאות במושב האחורי.
חסרונות:
ריפוד מינימליסטי.
מצריך קליפס נעילה בהתקנה ללא איזופיקס.
ציון משוכלל 74 (ציון בטיחות: Better, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד הכיוון באיזופיקס: 4, באמצעות חגורת הבטיחות: 3, התאמה לרכב עם הכיוון באיזופיקס: 5, באמצעות החגורה: 4).
נסיון אישי: ציוני הכסא מצוינים בהשוואה למחירו. אמנם אין בדגם זה חידושים גדולים בהשוואה לקוסקו סנרה המקורי, אבל צורת הכסא "עגולה" ומודרנית יותר. למרות שהכיסא נמצא הרחק מבחינת טכנולוגית מכסאות חדשים ושינוי גובה הרצועות מחייב פירוק הכסא מהרכב, הוא עדיין בחירה טובה לתקציב נמוך. הייתי שוקל אותו ככסא בטיחות לרכב משני או שלישי.
מקום 6 – נונה ראבה NUNA RAVAכסא בטיחות נונה ראבה
אחת הכניסות המרשימות לטבלת הכסאות המומלצים הוא הנונה ראבה, כיסא ברמת בניה ואיכות גבוהים ביותר בעל מנגנון הידוק לרצועות המאפשר להגיע להתקנה קלה ונוחה במיוחד באמצעות חיבור האיזופיקס. בדים איכותיים, מתקן כוס נשלף, הגנת צד מורחבת.
יתרונות:
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
מערכת הידוק לאיזופיקס קלה לשימוש
חסרונות:
כיסא כבק
מצריך הוצאת הבדים הפנימיים לצורך התקנה
אין חיווי לזוית נכונה בהתקנה נגד הכיוון
מצריך שימוש בנועל בהתקנה ללא איזופיקס.
ציון משוכלל 82 (ציון בטיחות: BETTER, קלות שימוש: 5, התאמה לרכב נגד הכיוון עם איזופיקס: 4, באמצעות חגורות בטיחות: 5*, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה באיזופיקס: 5, באמצעות חגורות בטיחות: 5).
נסיון אישי: * הנונה ראבה מותאם לחגורות בטיחות בתקן אמריקאי, אין לכך השפעה על התקנת הכיסא באיזופיקס. לעומת זאת התקנה באמצעות חגורת הבטיחות מחייבת שימוש בלוקינג קליפ ברוב הרכבים בישראל.
מקום 5– צ'יקו נקסטפיט / נקסטפיט זיפ (Chicco Nextfit)
כסא בטיחות צ'יקו נקסטפיט
סדרת כסאות נקסטפיט מבית צ'יקו נמצאת בראש הטבלה כבר שנים בזכות מבחני ריסוק טובים מאוד ומנגנון התקנה מוצלח. כל הכסאות בסדרה קלים לשימוש, בעל התאמה טובה לרכב עם כיוון הנסיעה, זוית שכיבה טובה מאוד נגד כיוון הנסיעה. מנגנון הידוק האיזופיקס (SUPER CINCH) מקל על ההידוק לרכב, וריפוד הכסא הינו רך ונעים.
יתרונות:
ציון בטיחות Best.
מחברי איזופיקס קלים לשימוש.
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
קלות שימוש.
התאמה טובה לרכב עם כיוון הנסיעה.
מנגנון הידוק איזופיקס מקל על ההתקנה.
חסרונות:
נועלי הכיסא בהתקנה ללא איזופיקס לא נוחים לשימוש
קשה להחזיר את בדי הכיסא לאחר הסרה לניקוי (למעט בדגם ה ZIP).
כסא כבד ורחב.
ציון משוכלל 82 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 5, התאמה לרכב באמצעות איזופיקס נגד הכיוון: 5, באמצעות חגורות: 4, התאמה לרכב באמצעות איזופיקס עם הכיוון: 5, באמצעות חגורות: 4
נסיון אישי: זווית השכבה נגד כיוון הנסיעה מעולה. הכסא קל מאוד להתקנה באיזופיקס לשני הכיוונים, וקשה יותר להתקנה באמצעות חגורות. ריפודי הכסא נוחים, אך קשים להסרה והרכבה חזרה לצורך ניקוי. כסא הנקסטפיט תופס מקום רב יחסית בהתקנה נגד הכיוון.
מקום 4– צ'יקו נקסטפיט ix / נקסטפיט ix זיפ (Chicco Nextfit)
כסא בטיחות צ'יקו נקסטפיט IX
הדגם המשופר בסדרת כסאות נקסטפיט מבית צ'יקו תיקן את רוב החסרונות מהדגמים הקודמים. כל הכסאות בסדרה קלים לשימוש, בעל התאמה טובה לרכב עם כיוון הנסיעה, זוית שכיבה טובה מאוד נגד כיוון הנסיעה. מנגנון הידוק האיזופיקס (SUPER CINCH) מקל על ההידוק לרכב, וריפוד הכסא הינו רך ונעים. בדגם החדש מנגנון הידוק הרצועות שונה ושופר וכן נועלי חיבור הכיסא לרכב שלא באמצעות איזופיקס טוב יותר.
יתרונות:
ציון בטיחות Best.
מחברי איזופיקס קלים לשימוש.
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
קלות שימוש.
התאמה טובה לרכב עם כיוון הנסיעה.
מנגנון הידוק איזופיקס מקל על ההתקנה.
חסרונות:
קשה להחזיר את בדי הכיסא לאחר הסרה לניקוי.
כסא כבד ורחב.
ציון משוכלל 82 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 5, התאמה לרכב באמצעות איזופיקס נגד הכיוון: 5, באמצעות חגורות: 5, התאמה לרכב באמצעות איזופיקס עם הכיוון: 5, באמצעות חגורות: 5
נסיון אישי: זווית השכבה נגד כיוון הנסיעה מעולה. הכסא קל מאוד להתקנה באיזופיקס לשני הכיוונים, ובדגם זה גם קל יותר להתקנה באמצעות חגורות. ריפודי הכסא נוחים, אך קשים להסרה והרכבה חזרה לצורך ניקוי למעט בדגם ה ZIP. כסא הנקסטפיט תופס מקום רב יחסית בהתקנה נגד הכיוון.
מקום 3 – ברייטקס מרתון קליקטייט (Marathon Clicktite)
מערכת התקנת הקליק טייט החדשנית של חברת ברייטקס שינתה את האופן שבו מותקנים כסאות, פישטה אותו עד כדי כך שהסיכויים להתקנה נכונה של כיסא באמצעות קליקטייט גבוהים משמעותית מכל צורת התקנה אחרת. דגם ה-Marathon דומה לשאר הדגמים בטכנולוגיית ההתקנה. הדגם ה"פשוט" יותר בסדרה עם הגנת צד (וללא הגנת ראש). לכסא 8 מצבי שכבה/ישיבה וזווית השכיבה המקסימאלית נוחה מאוד לתינוק מגיל לידה.
יתרונות:
מערכת הקליק טייט מאפשרת התקנה מצויינת עם או נגד כיוון הנסיעה.
בצד הכסא מד זווית המציין את זוית ההתקנה האופטימאלית בכל מצב.
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
קל לתפעול.
תוקף שימוש ארוך (10 שנים).
אבזם קדמי בעל מנגנון המקפיץ אותו קדימה ומקל על החגירה (EZ BUKLE).
בדי הכסא קלים מאוד להסרה, לניקוי ולהחזרה .
שינוי מיקום האבזם הקדמי קל ולא מצריך הוצאת הכסא מהרכב
חסרונות:
קשה לפתוח את מנגנון הקליק טייט כשהוא תחת לחץ.
התקנה באמצעות איזופיקס בכיסא לא נוחה (ויש לציין שממש מיותר בגלל מנגנון הקליק טייט)
הכסא כבד לנשיאה.
ציון משוכלל 85 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד הכיוון: 5, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה: 5).
נסיון אישי: מנסיוני, וחשוב מכך מנסיונם של לקוחות שרכשו את הכיסאות מסדרת הקליק טייט ומעבירים אותם מרכב לרכב באופן תדיר, אין ספק שמנגנון ההתקנה הזה מהווה פריצת דרך בכל הנוגע להתקנה ותפעול של כסאות בטיחות. המנגנון החדשני מאפשר לכל הורה עם מעט נסיון להתקין את הכסאות בקלות, במהירות ובבטיחות. זווית ההשכבה מעולה, הבדים ניתנים להסרה ולהחזרה בקלות. כל הכסאות שיוצרו החל מאוגוסט 2017 עברו שינוי מבני שהעלה את דירוג הבטיחות שלהם לגבוה ביותר – BEST
מקום 2 – אדווקט קליקטייט (Advocate ClickTight) **
כסא בטיחות אדווקט קליקטייט
הכיסא הגדול, הרחב ובעל מספר שכבות ההגנה הגדולות ביותר (3) בסדרת כסאות הקליקטייט של ברייטקס שפישטה את ההתקנה עד כדי כך שהסיכויים להתקנה נכונה של כיסא באמצעות קליקטייט גבוהים משמעותית מכל צורת התקנה אחרת. לכיסא 3 שכבות הגנה – צד, ראש וכיריות אוויר חיצוניות (פסיביות) מה שמקנה לו רוחב מאתגר ברכבים קטנים או בשילוב עם מספר כסאות באותו הרכב. לכסא 8 מצבי שכבה/ישיבה וזווית השכיבה המקסימאלית נוחה מאוד לתינוק מגיל לידה.
יתרונות:
מערכת הקליק טייט מאפשרת התקנה מצויינת עם או נגד כיוון הנסיעה.
בצד הכסא מד זווית המציין את זווית ההתקנה האופטימלית בכל מצב.
מנגנון שינוי גובה הרצועות הנו קל לשימוש.
קל לתפעול.
תוקף שימוש ארוך (10 שנים)
אבזם קדמי בעל מנגנון המקפיץ אותו קדימה ומקל על החגירה (EZ BUKLE).
בדי הכסא קלים מאוד להסרה, לניקוי ולהחזרה)
מנגנון CLICK SAFE משמיע להורה חיווי קולי כאשר הילד רתום באופן אופטימלי לכסא.
שינוי מיקום האבזם הקדמי קל ולא מצריך הוצאת הכסא מהרכב.
חסרונות:
קשה לפתוח את מנגנון הקליק טייט כשהוא תחת לחץ.
התקנה באמצעות איזופיקס בכיסא לא נוחה (ויש לציין שממש מיותר בגלל מנגנון הקליק טייט)
הכסא כבד לנשיאה.
כסא רחב יחסית בגלל כריות האוויר החיצוניות.
ציון משוכלל 85 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד הכיוון: 5, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה: 5).
נסיון אישי: מניסיוני, וחשוב מכך מניסיונם של לקחות שרכשו את הכיסאות מסדרת הקליק טייט ומעבירים אותם מרכב לרכב באופן תדיר, אין ספק שמנגנון ההתקנה הזה מהווה פריצת דרך בכל הנוגע להתקנה ותפעול של כסאות בטיחות. המנגנון החדשני מאפשר לכל הורה עם מעט ניסיון להתקין את הכיסאות בקלות, במהירות ובבטיחות.
**דגם האדווקט קליקטייט לא נבחן עקב דמיון לדגם הבולווארד, ולכן הציון שניתן לשני הכסאות דומה.
מקום 1 – בולווארד קליקטייט (Boulevard ClickTight)
כסא בטיחות המבוסס על פלטפורמת הקליק טייט החדשנית של חברת Britax. דגם הבולווארד דומה לשאר הדגמים בטכנולוגיית ההתקנה הזו. זהו הדגם המתקדם ביותר בסדרה עם הגנת צד, ראש וכרית אוויר פסיבית חיצונית. מערכת הקליק טייט מפשטת את התקנת הכסא ומאפשרת לכל אחד להתקין כסא בטיחות בצורה קלה ובטוחה. לכסא שמונה מצבי שכיבה/ישיבה וזווית השכיבה המקסימאלית נוחה מאוד לתינוק מגיל לידה
יתרונות:
מערכת הקליק טייט מאפשרת התקנה מצויינת עם או נגד כיוון הנסיעה.
בצד הכסא מד זווית המציין את זוית ההתקנה האופטימלית בכל מצב.
מנגנון שינוי גובה רצועות קל לשימוש.
קל לתפעול.
תוקף שימוש ארוך (10 שנים).
הכסא כולל אבזם קדמי בעל מנגנון המקפיץ אותו קדימה ומקל על החגירה (EZ BUKLE).
בדי הכסא קלים מאוד להסרה, לניקוי ולהחזרה.
מנגנון CLICK SAFE משמיע להורה חיווי קולי כאשר הילד רתום באופן אופטימלי לכסא.
שינוי מיקום האבזם הקדמי קל ולא מצריך הוצאת הכיסא מהרכב.
חסרונות:
קשה לפתוח את מנגנון הקליק טייט כשהוא תחת לחץ.
התקנה באמצעות איזופיקס בכיסא לא נוחה (ויש לציין שממש מיותר בגלל מנגנון הקליק טייט)
הכסא כבד לנשיאה.
ציון משוכלל 85 (ציון בטיחות: Best, קלות שימוש: 4, התאמה לרכב נגד הכיוון: 5, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה: 5).
ניסיון אישי: בזכות מנגנון ההתקנה הקל לשימוש, תפעול יומיומי נח, ציוני בטיחות מעולים ואיכות חומרים מצויינת זכה הבולוארד קליקטייט לטפס לראש הרשימה. אין ספק שזה אחד הכסאות המוצלחים עם תמורה מצויינת לעלות למרות מחירו הגבוה (יחסית). גרסת הכיסא עם בדי הננוטקס תקצור ציונים מצוינים גם בקטגורית הבד ופליטת רעלים אפסית.
פרסומת: עשרות כסאות בטיחות במחירים מעולים
הורידו את טבלת השוואת כסאות הבטיחות של שגיא
כסאות חדשים שטרם נבחנו (וסיכוייהם טובים להתברג במקומות טובים ברשימה):
צ'יקו נקסט פיט MAX
דגם חדש ומסקרן בסדרה עטורת השבחים, דגם הנקסטפיט מקס מאפשר הושבה נגד הכיוון לטווח ארוך יותר, עד משקל של 22.5 ק"ג, מושב הכיסא הוארך ב 25% כך שלפעוט הישוב נגד הכיוון יהיה מרווח גדול יותר ליישר את הרגליים
כסא בטיחות "פשוט" המיועד להתחרות ישירות בקוסקו סנרה. באיבנפלו קראו את המפה וייצרו כסא המאפשר שימוש מורחב עד משקל של 22.5 ק"ג (גיל 5 בערך), ריפודים טובים בהרבה מאילו של הקוסקו, מתקני כוס אינטגרליים, כסא ברוחב בינוני ומחיר תחרותי. התקנת הכסא פשוטה וקלה בשני מצבי הנסיעה.
CYBEX SIRONA M
סייבקס סירונה M
רכישת חברת סייבקס וחיבורה לחברת האחות איבנפלו EVENFLO הולידו כיסא עם רמת הגימור המעולה של סייבקס אבל עם הרוחב והגודל הפחות מתאים לישראל של כסאות איבנפלו. דגם זה מושקע מאוד מבחינת בדים ונוחות שימוש והוא משלב טכנולוגיית חישנים חדשה להתראה וניטור מצב התינוק בכיסא
פרסומת: עשרות כסאות בטיחות במחירים מעולים
היי,
יש לי ילדה בת 3 ששוקלת כ- 14 ק"ג, עד עכשיו ישבה בכסא צ'יקו נקסט פיט CX נגד הכיוון, חברת התעופה איבדה את הכיסא ועכשיו אני צריכה לקנות כיסא חדש, האם כדאי לקנות שוב את הצ'יקו? או שאתה ממליץ על כיסא אחר מתאים יותר לגילה ? חשוב לי שהיא תשב נגד הכיוון לפחות עד גיל 4 אין מגבלת מקום ברכב.
תודה ויום טוב,
אלונה.
היי שגיא,
מתלבטת איזה כסא לקנות האם את הגרקו 4 אבר או הצ'יקו נקספיט. האם אחד מהם מומלץ יותר?
שלום שגיא. יש לנו תאומים בני שנה ושמונה חודשים ושוקלים כ- 12 ק"ג. עד כה היו בסלקל של גראקו ונגד כיוון הנסיעה כאשר איד מאיתנו ישב ביניהם. הרכב הוא יונדאי איוניק. רוצים לקנות בהקדם כיסא בטיחות. מתלבטים בין צ'יקו next fit, גראקו slim fit או 4ever, מקסי קוזי טייטן פרו. לאור הגיל מניח שתוך זמן קצר יעברו לשבת עם כיוון הנסיעה. נשמח לעצתך. תודה רבה.
היי, מה לגבי כיסאות בטיחות מסתובבים? יש גם למקסי קוזי וגם לברייטקס (ולעוד כמה חברות). מומלץ? לא? אם לא אז למה? תודה רבה!
היי שגיא,
יש לנו ילדה בת 10.5 חודשים, כרגע ברכב יש את הצי'קו נקספיט. לבעלי יש רכב מהעבודה ואנחנו רוצים לקנות כיסא בטיחות נוסף לרכב שלו. בעיקר מתלבטים אם לקנות עוד צ'יקו או את הגרקו פור אבר עם הגנות צד. הבטיחות וההגנות מאוד חשובים לנו, מה היית ממליץ?
אם יש משהו אחר שהיית ממליץ נשמח לשמוע, ילדה ראשונה שלנו בע"ה רוצים עוד
איפה ברשימה נמצאים כיסאות הבטיחות של חברת BeSafe הנורווגית? מה ההמלצה שלך בנושא?
שלום, מחפשת כתבה דומה אבל על בוסטרים. ואשמח להמלצה לבוסטר לבת 3 שוקלת 15+ קילו, יש איזופיקס, חשוב לי 5 נקודות עגינה כרגע אבל גם משהו שיכול להמשיך איתנו הלאה לעוד הרבה שנים
תודה רבה!
היי שגיא
מהכתבה הנל ניתן להבין שכיסא אוונפלו שורייד יותר טוב מהרבה כיסאות אחרים בציון הכללי אז מדוע אתה לא ממליץ על האוונפלו שורייד ועוד שאלה איזה כיסא אתה ממליץ יותר- גראקו אקסטנד2פיט או באיי טקס אמסלם?
תודה
שלום,
לילדה בת 2.5, שוקלת 15 ק"ג. כרגע בצ'יקו נקסטפיט (לדעתי מתחיל להיות צפוף).
את הצ'יקו רוצים להעביר לאחותה הקטנה. מה עדיף לקנות? להשאר עם הציקו או סימפוני אוונפלו? הבנתי שהסימפוני טוב גם במבחני התהפכות.
תודה!
שלום שגיא
לא ראיתי בסקירה אף דגם או התייחסות לכסאות עם יכולת סיבוב המושב. האם יש בכך חסרון כלשהו בטיחותי ?
אודה לך אם תוכל להמליץ על דגם או מספר דגמים של כסאות בטיחות לתאומות מגיל לידה ועד 4 לערך (ללא בוסטר), אבל להתייחס ספציפית לכסאות בעלי אפשרות לסיבוב 360 או 180 מעלות לצורך חגירה או כניסה אפשרית למושב האמצעי (מתוך הנחה שיותר נוח לצורך הכנסת כל אחת מהן בשוטף יותר נוח להתקין כל כסא בצד אחר של דלת.)
תודה רבה ויום טוב
היי שגיא, ראשית אודה לך על אתר מידעי, רלוונטי וברור כל כך. [א] אשמח לדעת מה עמדתך לגבי ההבדלים בין התקן האירופי לאמריקאי? האם לדעתך קיים שוני מהותי בין התקנים בגינו יש לתעדף תקן אחד על פני השני? (אציין שיש לי נטייה להעדיף כיסאות עם התקן האירופי כי הוא נתפס בעיני יותר מחמיר, שקוף ולא תלוי). [ב] בשנים האחרונות יצאו כיסאות בטיחות מסתובבים. האם לא קיימת סכנה שבעת תאונה, המנגנון המסתובב יהווה בעיה והכיסא יתנתק ממנו בהתנגשות חזקה? [ג] אשמח להמלצה על כיסא בטיחות אמין מהשנים האחרונות מגיל לידה ועד 18 ק"ג או יותר. ילד ראשון, אין מגבלת מחיר למרות… Read more »
שלום שגיא, תודה רבה על הסקירה
יש לנו ילדה בת שנה, אנחנו עם כיסא Graco triogrow snuglock כבר שנה ומאוד מרוצים, קנינו בגלל הציון הגבוה במבחני הריסוק של CR ב- 2021. מעוניינים לקנות כיסא נוסף לרכב השני, לא ראיתי מבחני בטיחות עדכניים יותר ומתלבטים אם לקנות שוב את ה- triogrow או שיש כיסא עדכני שקיבל ציונים גבוהים יותר. אנחנו קנינו את הכיסא במחיר מלא של 1,600 לפני שנה, היום עולה 900-1000 במבצעים, מנסה להבין את ההיגיון מאחורי המחיר הזול יחסית אם הכיסא נחשב כ"כ בטיחותי. תודה רבה
האם כיסא בטיחות של twigy מדגם colony נחשב טוב?
האם חובה לחבר קליפ נועל חגורה?
בנוסף, בדקנו כיסאות רבים אצל חברים ובני משפחה, הרבה מהם זזים בקלות אפילו קצת יותר מ2.5 ס"מ למרות שהם חגורים היטב.
כנ"ל גם לכיסאות והסלקלים שלנו.
האם באמת קליפ נועל חגורה הכרחי או שזה רק תוספת לא מחייבת?
שלום שגיא,
אני מתלבט בין שני כיסאות בטיחות לתינוקת מגיל לידה. אחד הוא ברייטקס בולוורד קליקטייט והשני צ'יקו נקסט פיט זיפ מקס. באתר עגליס קראתי שלאחרון יש אפשרות התקנה באמצעות חגורת הרכב (ללא האיזופיקס) בצורה קלה ונוחה עם מערכת הידוק החגורות ®Locking Clip) LockSure) – מה שמאפשר חגירה בטוחה, המסייעת בהקטנת טעויות ההתקנה, וכן שהוא מדורג מבחינת מבחני ריסוק נכון לשנת 2022 במקום הראשון.
האם בהתחשב בזה אתה עדיין ממליץ על דגם בולוורד יותר?
תודה רבה,
אור
היי.
שאלתי קודם לגבי הכיסאות. אציין כי גם הקלירטקס צ'יקו שבחנויות אחרות עולה 1690, יוצא כרגע באילת לאחר מבצעים כ1000₪, האם הוא עדיף על השאר? שוב תודה.
היי, אשמח להמלצות לכיסא בטיחות מגיל 0 לילד ראשון. לא חייב כיסא שהופך לבוסטר, אפשר לקנות בוסטר בהמשך. מיועד להתקנה בסיאטל איביזה. חשיבות עליונה לבטיחות ומבחני ריסוק, גם פגיעות צד. חשיבות עליונה גם לקלות ההתקנה.
תודה רבה.
הי שגיא,
אנחנו רוצים לקנות כיסא שלישי לרכב, עבור תינוק בן שנה וחמש חודשים. ברכב יהיו בנוסף שני בוסטרים בסיסיים (מושב הגבהה פשוט), עבור ילדים בגיל 7 ו 9.
הרכב הוא טויוטה קורולה 2011.
מה כדאי? השיקול העיקרי שלנו הוא בטיחות והשיקול השני הוא מחיר.
בגיל הזה נתקין את המושב עדיין נגד כיוון הנסיעה?
תודה רבה,
גל
הי שגיא,
אנחנו רוצים לקנות כסא לילד ראשון (צריכה ללדת בקרוב)
אנחנו רוצים כסא של graco אבל אני לא כ״כ מצליחה להבין מה ההבדלים בין הדגמים השונים – 4ever/ extend2fit/ size4me
על מה מהם אתה ממליץ, ולמה?
תודה רבה!
אשמח להמלצה על כיסא בטיחות שמתאים לתינוק בן 8 חודשים.. תינוק די גדול. חשוב שיהיה יחסית בגודל סביר וכמובן הבטיחות
שגיא שלום,
תוכל לסקור בקצרה את הגרסא 4EVER EXTEND2FIT של גרקו האם מומלץ מבחינת בטיחות, ניקיון, שימוש וכו'.. זה עבור תינוקת בת שנה.
ושאלה נוספת, קראתי שכדאי להתקין את כיסא במושב האמצעי מאחור אבל מישהו אמר שזה לא אפשרי עם הכיסא הזה..
אנחנו נוסעים על מאזדה CX-5 שיש לה (כמו במרבית הרכבים) מתקן כוסות נשלף כזה באמצע.
תודה רבה על כל העזרה,
אתה בין היחידים בארץ שאפשר למצוא אצלו מידע אמין ומקצועי, שאר האתרים הישראליים יותר שיווקיים וזה חבל בתחום כזה שהבטיחות צריכה לקבל משקל גבוה יותר.
הי שגיא,
מתלבט בין Nuna RAVA ל-Britax Emblem
ראיתי שהBritax Marathon ClickTight ARB קיבל ציון נמוך במבחני הריסוק לעומת השניים האחרים – האם אפשר לסמוך על אתר babygearlab.com??
הכיסא עבור תינוקת בת שנה וחודשיים שוקלת בערך 9 ק"ג. נוסעים במאזדה CX-5 וחשוב לנו הבטיחות מבחינת ריסוק חזיתי וצד, הנוחות ואיכות החומרים (חסינים באש אבל לא מכילים חומרים מסרטנים וכן נוחות.
לא ידענו שהתחום הזה כל כך מתיש.. יותר קל לבחור בית.
נשמח להעזר בהמלצתך..
ברק
שלום שגיא, אני צריכה ללדת עוד מעט ואנחנו מתלבטים איזה כסא שני לקנות. הגדול יהיה בן שנתיים כשאלד. עד אז הוא יהיה בגראקו size4me , התכנון הוא כשאלד נשים שם את התינוק ונקנה לגדול בוסטר משולב. חשבנו על הגראקו טרנזישן. האם הוא כסא טוב? האם יש לך הצעות נוספות לכסא שיתאים לגיל הזה ויהיה בטיחותי ולא ממש יקר? (יש לנו יונדאי i25 ,האם יש סיכוי להכניס מאחורה 3 כסאות בטיחות בעתיד, או שאין מצב ואז אין לי מה להתעכב על רוחב הכסא)
היי, מבקשת המלצה לכסא בטיחות/בוסטר. מיועד לילד בן 4.5. בבית יש לנו ציקו נקסטפיט וגרקו סייז פור מי. למרות ששניהם מתאימים על פניו לגיל , זה לוחץ ברצועות משום מה..
היי ,
רשמת במדריך שהברייטקס בלווארד הכי מתקדם בסדרה (מבין שלושתם – מרתון, בלווארד ואדווקט ) אך בכל האתרים כולל הרשימי נראה שהאדווקט הינו הכי מתקדם.
אשמח להבהרה בנושא
אהלן,
מתלבט בין 2 הכיסאות הבאים:
Britax Allegiance (לשעבר מרתון G4.1)evenflo everykid 4 in 1
הכיסא מיועד לתינוק בן 10 חודשים משקל 9+
אשמח לדעתך המקצועית שגיא.
תודה מראש!
היי, ילד בן 4.5, מתלבטת לגבי בוסטר . שמעתי על אוונפלו מאסטרו ספורט ואפיקס ניו אדישן של גרקו. יש משהו מועדף משניהם או אחר?
שלום שגיא, אני מחפשת בוסטר משולב ל2 ילדים בני 4.5. יש רכב i30cw ומאחור יושב עוד ילד בן 2.5 בכיסא של ברייטקס (אני לא זוכרת את הדגם המדוייק). אני מחפשת 2 כסאות הכי צרים שאפשר בעלות של 200-300 שח. ראיתי שהכיסא הכי צר הוא של אינפנטי מדגם רייס אבל הוא לא במלאי בארץ כרגע. מה את יכול להציע לי? תודה רבה!
שלום שגיא, קודם כל תודה רבה על הנגשת המידע! הבן שלנו בן שנה וחודש ועדיין בסלקל, אנחנו מעוניינים להעביר אותו לכיסא בטיחות. הדבר שהכי חשוב לנו- בטיחות, ללא תלות במחיר. אנחנו מעוניינים לנסות להושיב אותו כמה שיותר נגד כיוון הנסיעה ובעתיד מתוכננים להיות בספסל האחורי 3 כיסאות בטיחות. חשבנו על 2 כיסאות: *נקסטפיט זיפ מקס- מאחר והוא מתאים לשימוש נגד כיוון הנסיעה לאורך זמן *ברייטקס ct- אחד משלושתם. כמה שאלות: 1. קראנו שלברייטקס יש כל מיני טכנולוגיות שתורמות לבטיחות (בבסיס הכיסא, בחגורות הבטיחות הפנימיות וכו') – האם זה אומר שהם יותר בטוחים מהנקסטפיט? 2. התינוק שלנו שוקל 8 קילו (אחוזון… Read more »
שלום שגיא,
יש לי ילדה בת שנה וחצי שיושבת על צ'יקו נקסטפיט נגד כיוון הנסיעה. אמורה ללדת בעז"ה ומנסה לברר איזה כיסא נוסף כדאי לקנות. מתלבטת לגבי גרקו forever/ forever trueshield או גרקו size4me שהוא יותר זול. האם הפוראבר יותר בטיחותי מסייזפורמי? והאם זה משנה אם לוקחת את הפוראבר טרושילד או הרגיל? בנוסף נניח ואקנה את הפוראבר, האם כדאי להושיב עליו את הגדולה או את התינוק שיוולד? כי ראיתי הדירוגים שצ"יקו ממוקם גבוה יותר..
שלום, לקראת לידה ילד ראשון. תיכננו לרכוש סלקל אבל הבנו שכיסא בטיחות מגיל לידה בטיחותי הרבה יותר…אשמח לכמה שאלות. *האם זה נכון? אנחנו מבינים את היתרונות של הסלקל אבל מבחינה בטיחותית מגיל לידה עדיף כיסא בטיחות? *ההתלבטות הנפוצה בין צ'יקו נקספיט לבין הבולווארד- חוץ מהעובדה שהבולווארד מעט יותר צר האם ישנם עוד הבדלים משמעותיים ביניהם? משום מה בחנות ממליצים יותר על הצ'יקו ומנסה להבין למה? *כרגע עם אוטו קטן סוזוקי אלטו 2010 ומתכננים להחליף לאוטו מרווח יותר- מזדה 3\יונדאי I35\קיה ריו סביב שנים 2012-2014. נאמר לי שרוב הסיכויים יש איזופיקס ברכבים בשנים אלו….האם כדאי לחכות עם כיסא הבטיחות עד שנקנה… Read more »
שגיא שלום,
אנחנו מעוניינים לרכוש כיסא בטיחות שיחליף סלקל לתינוק בן שנה, ברכב המשני (יונדאי גטס). ברכב הראשי התינוק משתמש בנקסטפיט.
הנסיעות ברכב המשני הן קצרות, לכן אנחנו שוקלים לקנות כיסא בתקציב נמוך יותר. חשבנו לקנות את הגרקו size4me, שנראה כמו מועמד שאינו מתפשר על הבטיחות ומציג נתונים טובים מאוד. מה דעתך? האם אתה ממליץ על דגם אחר?
בתודה מראש,
ערן
היי
מחפשת כיסא תינוק מגיל לידה שהוא יחסית צר ולא יקר. יש פעוטה נוספת בת שנתיים שיושבת על גרקו טרנזישן.
שלום, אשמח לדעתך, מה ההבדל בין גרקו size4me וגרקו slimfit חוץ מההבדל במחיר? 🙂 תודה!
היי שגיא,
אשמח לעזרתך!
ילדה בת 10 חודשים במשקל 9 ק״ג
מחפשים כסא משני (תהיה בו 10 דקות מקסימום ביום) בתקציב של 500-600 שח.
תודה רבה!
בוקר טוב,
אשמח להמלצה לסלקל או כסא בטיחות מגיל לידה.
חשוב לנו בטיחות, רוחב צר, קל להתקנה והוצאה (נוסעים כפעמיים בחודש עם הילדים)
(אפשר סלקל כי בע"ה ישמש את הילדים הבאים)
תקציב: סביבות ה600
תודה רבה
שגיא לא ברור מבחינת כסא בטיחות britax boluevard מה התוצאות שהוא זכה להם במבחני הטיחות הכי עדכניים בכל מקום רשום משהו אחר? האם זה נחשב הציון הטוב ביותר או ממוצע? בנוסף האם הכסא נחשב צר יחסית שניתן להכניס 3 מושבי בטיחות מאחור? האם תינוק גיל לידה נכנס בכסא ללא הכרית ראש שניתן לקנות להוסיף כמו שיש באופן מובנה בכסאות אחרים והאם יש קשת מיוחדת שמוסיפה ביטחון יש צורך בזה תוכל להסביר למה משמש?
היי שגיא
תינוק בן 11 חודשים וכרגע עם סלקל של סייבקס.
מעוניינת לעבור לכסא בטיחות, נגד כיוון הנסיעה.
-תקציב בסביבות 1200(ניתן לחרוג)
-רכב רנו קליאו 2017
-כרגע יושב מקדימה וזה הכי נוח לכולנו. אם אין ברירה אלא להעביר אחורה בגלל שכסא יסתיר את המראה הימנית (אנחנו נמוכים) אז מאחורה
-חשוב לנו: בטיחות כמקום ראשון ,מקום שני נוחות (הן בהוצאת הילד והן לילד לשבת)
-בהנחה שאני לא יודעת עם איזה רכב נהיה בעתיד וכמה ילדים יהיו בעזרת השםאני גם לא יכולה להגיד אם מעדיפה צר או רחב, מניחה שצר.
-ישב קבוע ברכב
היי,
שאלה לגבי כיסא לתינוק מגיל אפס כרגע לפי המלצות וציונים בין צ'יקו נקסטפיט (כנראה zip כי הוא יותר מומלץ), גרקו 4ever (טרושילד או לא?) ובולווארד קליקטייט. מאוד חשוב לי הבטיחות השאלה למשל בלווארד שקיבל ציון משוקלל הכי גבוה אבל תכלס במבחנים שקראתי ראיתי שבמבחן ריסוק עצמו קיבל ציון נמוך יותר מאחרים, פשוט הציון שלו עלה בגלל קלות התקנה ועוד דברים אחרים. הקטע שיש לנו רכב אחד ומתכננים להתקין פעם אחת בחנות ולא להעביר יותר מידי ככה שזה לא בטוח פקטור. אם ככה האם להסתכל רק במבחן הריסוק?
נתונים: ילד ראשון, רכב יונדאי i25 2016
היי שגיא תודה רבה על ההמלצות! יש לי ילד בן כמעט 3, כרגע יושב על גרקו פוראבר. הלידה מתקרבת ואנחנו מתלבטים לגבי כיסא בטיחות לתינוקת. אציין שיש לנו מאזדה 3. מתכננת להושיב את התינוקת מאחור לצד החלון. מבחינת תקציב, בין 1100-1500. הכי חשוב בטיחות כמובן אך גם נוחות וגודל, שלא יהיה צפוף מדי. ראיתי בתגובות שהמלצת על צ'יקו מיי פיט (כיסא משולב בוסטר) לילד הגדול ולהעביר את התינוק לכיסא בטיחות מגיל לידה הקיים (במקרה שלי גרקו פוראבר). מבחינת מחיר, הצ'יקו מייפיט לא רחוק ממחיר כיסא בטיחות מגיל לידה, לא עדיף להשקיע כבר בכיסא מגיל 0 all in one? מאשר לקנות… Read more »
אהלן שגיא, אשמח להתייעץ איתך לגבי רכישת כסא בטיחות נוסף כיום ברשותי צ'יקו נקסטפיט שנקנה לפני כ-3.5 שנים ומשמש את בני הבכור בן ה-4. לאור לידה קרובה , מתכנן לרכוש כסא בטיחות נוסף. מקריאת המאמרים שלך ומשאלות שנשאלת ותשובותייך אליהן, להלן פרטים נוספים: הכסא השני צפוי להיות במושב הקדמי, הפוך לכיוון הנסיעה, לפחות עד גיל שנתיים. תקציב של עד 1500 נשמע לי סביר. הרכב שבו יותקן בשלב הראשוני הוא מזדה 2 ואח"כ ברכב משפחתי גדול יותר (כנראה סגנון מזדה 3 אבל כאמור בכל מקרה הוא צפוי להיות מקדימה בשנתיים הקרובות ולכן פחות מושפע מגודל הרכב). השאלה היא האם לקנות… Read more »
שלום ותודה על הסקירה!
יש לנו ילד בן שנה וחצי (שוקל כ 11 קילו) שעד עכשיו היה על סלקל של ברייטקס. מצפים לילד נוסף ומתלבטים לאיזה כסא להעביר את הגדול- האם לקנות כסא מגיל לידה או לחילופין כסא עם בוסטר.
נשמח לדעתך בנושא.
היי שגיא
ראשית תודה על הסקירה המקיפה בכתבה שלך!
בני בן שנה, אני מעוניינת לרכוש כיסא בטיחות וקצת מבולבלת מכמות האופציות.
הכי חשוב לי שיהיה בטיחותי (ציון גבוהה במבחני ריסוק) כמו כן, אני מתכוונת למקם אותו באופן קבוע ברכב אחד כאשר גודלו של הכיסא אינו חשוב ( רצוי גדול ונוח), כמובן במושב האחורי עם כיוון הנסיעה.
התקציב שלי הוא בין 1300 ועד 1700 שח.
אשמח לעצתך.
תודה
ליסה.
היי שגיא,
יש לנו ילדה בת 3 שוקלת 14 קילו בערך ויושהת על ציקו נקספיט. הבן שלנו, כיום בן שנה ושוקל 10.5 קילו עד כה היה בסלקל. מתלבטים אם לרכוש עוד נקספיט או להעביר את הגדולה לכיסא משולב בוסטר, המליצו לנו על "גרקו אטלס" לא הצלחתי למצוא עליו נתונים. הם מותקנים ברכב מסוג סקודה סופרב והשיקול המרכזי הוא בטיחות.
נשמח לדעתך
היי שגיא.
תינוקת בת חצי שנה. עד כה נמצאת על סלקל של חברת סייבקס.
כרגע מתעניין ברכישת כיסא בטיחות לרכב ומתלבט בין הצ'יקו נקסט פיט זיפ אייר לבין המקסי קוסי פריה 70 (שניהם נמצאים בדירוג).
אין כיסא בטיחות נוסף ברכב.
מחזיק במיצובישי אטראז' שנת 2014.
להבדלי המחיר אין חשיבות.
על איזה מהם היית ממליץ?
תודה!
היי,
המליצו לי לרכוש ציקו נקסטפיט אבל יש הרבה דגמים כגון: זיפ/אייר/ספורט מה ההבדלים?
שלום שגיא ,
ילדה בת 2.7 שוקלת כ 19 קילו גבוהה לגילה משתמשים כרגע ב evenflo triumph רציתי לדעת אם זה בסדר להישאר עם הכיסא הזה ועד מתי ,ואם לא איזה כיסא אתה ממליץ שהוא לא במחיר גבוה מידי
תודה.
היי שגיא, תודה על כל המידע!
יש לי ילדה בת 3 וחצי שיושבת על צ'יקו Myfit וילדה בת שנה וחצי שיושבת על גרקו size4me. אנחנו לא מרוצים מהגרקו, משהו ברצועות שלו פשוט לא מסתדר לנו (אולי יש דרך לקחת אותו לבדיקת תקינות? הכיסא בן 3 וכבר לא באחריות). אנחנו מחפשים כיסא אחר במקומו, שיהיה צר יחסית כדי שנוכל בעתיד להכניס עוד כיסא, ובתקציב של עד 1000 ש"ח בערך.
אשמח לעצתך! תודה
היי, שוקל לקנות כיסא של צ'יקו נקספיט זיפ, לאור המלצות רבות כאן באתר. מתלבט בינו לבין דגם משופר – אייר (Air) שעולה יותר וממה שהבנתי בעיקר בגלל בד נושם שהתינוקת פחות תזיע בו. האם מומלץ להשקיע יותר ולקחת אותו?
אגב, האם הכיסא של צ'יקו יתאים לרכב לא גדול (יונדאי i20). כרגע יש רק תינוקת אחת בת שנה.
היי שגיא
מתלבטת בין שני דגמים של חב' Stages. Joie לבין הSteadi .
אשמח לשמוע את דעתך על ההבדלים והאם מומלצים.
האם תוקף כיסא האמבלם של בריטקס הוא מעת ייצור הכיסא למשך 7 שנים, או מעת התחלת השימוש בכיסא?
ייתכן שבחנויות ״נתקעים״ כסאות שיוצרו שנים קודם ועדיין מוכרים אותם?