במהלך מאי 2017 פירסם הקונסיומר ריפורט תוצאות של מספר מבחני ריסוק לכסאות הכל-ב-אחד (ALL IN ONE) שיצאו לשוק בשנה האחרונה
לאחר תקופה ממושכת שבראש הטבלה עמד כסא הסימפוני הנצחי על שלל גרסאותיו, נכנסו לראש הרשימה כסאות בטיחות חדישים ומתקדמים יותר. יש לזכור, שכסאות הכל באחד עוברים מבחנים רחבים יותר מכל כסא בטיחות אחר. הם נבחנים בהתקנה נגד כיוון התנועה לתינוק מגיל לידה, עם כיוון הנסיעה לפעוט מגיל שנה לפחות ולבסוף כבוסטר כאשר הילד נחגר באמצעות חגורות הבטיחות של הרכב. חלק מהדגמים אף מאפשר פירוק הגב ושימוש כבוסטר ללא גב.
הרשימה שלפנים מכילה רק את הכסאות שנמכרו, נמכרים או מיועדים להמכר בישראל בזמן הקרוב. סוננו מהרשימה דגמים לא רלוונטיים לשוק הישראלי.
מה זה כיסא בטיחות משולב (הכל-באחד)?
כסא הכל-באחד (All-in-One Car Seat) הוא כסא המתאים לתינוק מגיל לידה ועד השלב בו הוא לא צריך יותר כסא בטיחות. באופן תאורטי, זהו הכסא הבטיחות היחיד שתצטרכו לרכוש עבור ילדכם מהלידה ועד המעבר למושב המכונית הרגיל. למה באופן תיאורטי? בקישור הבא תוכלו למצוא כתבה שמסבירה את היתרונות והחסרונות של כסאות בטיחות הכל באחד.
.
הכסאות המושלבים נבחנים במספר הרב ביותר של תתי קטוגוריות: בטיחות, קלות שימוש, התאמה לרכב נגד כיוון הנסיעה, התאמה לרכב עם כיוון הנסיעה ובטיחות במצב בוסטר.
תשעת כסאות הבטיחות ההכל באחד הטובים לשנת 2017
מקום ראשון: Graco Milestone (ציון כללי: 79)
דגם חדש זה יצא לשוק האמריקאי לפני פחות משנה. מדובר בכסא במחיר אטרקטיבי יחסית. כסא המיילסטון קיבל ציונים גבוהים וגבוהים מאוד ברוב הקטגוריות הנבחנות. הוא בעל חיבור איזופיקס, מאפשר שימוש ברצועות פנימיות עד משקל של 29.4 ק”ג וכבוסטר עד משקל של כ 45 ק”ג וגובה של 144 ס”מ. במעבר לשימוש כבוסטר יש תא מיוחד לאפסון החגורות.
יתרונות הגרקו מיילסטון:
• שינוי מצבי גובה הרצועות וגב הראש בקלות וללא צורך בפירוק הכסא.
• מעניק הגנה מעולה (5 מ-5) גם במצב כסא וגם במצב בוסטר.
• חיבור איזופיקס LATCH נח לשימוש.
• בעל זווית שכיבה טובה מאוד גם לתינוק מגיל לידה.
• בעל ריפוד פנימי לתינוק מגיל לידה.
• מחיר אטרקטיבי יחסית לכסאות אחרים בקטגוריה.
חסרונות הגרקו מיילסטון:
• התקנה קשה עם כיוון הנסיעה בשימוש בחגורות הרכב.
• מבנה רחב
מקום שני: Graco 4Ever (ציון כללי: 77)
זהו הדגם המפואר יותר מבין שני הדגמים של Graco הנמצאים במקומות הראשונים ברשימה. בנוסף לכל התכונות של המיילסטון, ניתן גם להשתמש בדגם הפור אבר גם כבוסטר ללא גב. גם הוא קיבל ציונים מצוינים ככסא וכבוסטר (נבחן רק עם הגב). הציון המעט נמוך יותר ניתן לכסא בגלל מחירו הגבוה יחסית למיילסטון.
יתרונות הגרקו 4Ever:
• שינוי מצבי גובה הרצועות וגב הראש בקלות וללא צורך בפירוק הכסא.
• מעניק הגנה מעולה (5 מ-5) גם במצב כסא וגם במצב בוסטר.
• חיבור איזופיקס LATCH נח לשימוש.
• בעל זווית שכיבה טובה מאוד גם לתינוק מגיל לידה.
• בעל ריפוד פנימי לתינוק מגיל לידה.
• ניתן לשימוש גם כבוסטר ללא גב.
חסרונות הגרקו 4Ever:
• התקנה קשה עם כיוון הנסיעה בשימוש בחגורות הרכב.
• מבנה רחב.
מקום שלישי: איבנפלו סימפוני 65 (כל הגרסאות עם מנגנון התקנה SureLATCH) – ציון כללי: 72
כסא זה זוכה גם הוא לציונים טובים: ציון BEST בבטיחות ככסא וכבוסטר ובשאר הקטגוריות ציונים סבירים. נקודות החולשה של הסימפוני הן בהתקנה נגד כיוון הנסיעה הן באמצעות האיזופיקס והן באמצעות החגורה, בהן הוא קיבל (בצדק) ציונים בינוניים.
לכסא בטיחות זה זה ריפוד איכותי ובחלק מהדגמים הוא מגיע גם עם ריפוד פנימי כדי להתאימו לתינוק שרק נולד. לכסא מערכת הגנת ראש ובחלק מהדגמים הוא מצוייד במערכת הגנת הראש/צד המעובה של איבנפלו E3
בדגמים החדשים הכסא מרופד בבדי Outlast , האמורים למזער את תופעת ההזעה בקרב ילדים. מנסיונינו, הכסא פחות מומלץ לתינוקות מגיל לידה, בגלל הקושי להגיע לזווית התקנה טובה, ויש לקחת זאת בחשבון בעת הרכישה.
מקום רביעי Evenflo SafeMax All-In-One (ציון כללי 64)
סדרת ה ALL IN ONE החדשה של איבנפלו זוכה לציונים טובים בבטיחות אבל ציון קלות ההתקנה, בעיקר נגד הכיוון, והמלצת שימוש בעיקר ככיסא עם הכיוון וכבוסטר גורעים מהציון הכללי. זווית ההשכבה הבעיתית נגד הכיוון הופכת את הכסאות בסדרה לפחות מומלצים לתינוקות מגיל לידה.
לכיסאות בסדרה מנגנון שינוי מצבי גובה של הרצועות, מערכת הגנת ראש ומערכת ריפודים עם מקטין לתינוקות. טווח המשקלים גבוה גם עם וגם נגד הכיוון
מקום חמישי: Safety 1st Grow and Go (ציון כללי: 56)
סדרת כסאות הבטיחות החדשה של Safety 1st היא המחליפה של סדרת האלפא אומגה עלית, כיסא הגרו אנד גו הוא בעל הגנת ראש, שינוי מצבי גובה של החגורה בקלות, ריפוד משופר וטווח משקלים גדול בהתקנה עם ונגד כיוון הנסיעה.
הכיסא זכה לציון בטיחות BETTER, קלות שימוש טובה וציונים בינונים בקלות התקנה נגד הכיוון באמצעות האיזופיקס. במקרים מסוימים יש להשתמש במגבת או ספוג יעודי על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה לתינוקות, ציון הבטיחות של הבוסטר בינוני עקב יציאה בקלות של החגורה מהמוביל העליון.
מקום שישי: Safety 1st Continuum (ציון כללי 56)
כיסא נוסף בסדרת כסאות הכל באחד של סייפטי פירסט, בשונה מדגם ה GROW & GO דגם זה בעל טווח משקלים נמוך יותר בתקנה נגד הכיוון וכבוסטר. הכיסא זוכה לציון בטיחות BETTER והוא בעל שינוי מצבי גובה של מערכת הראש. בשימוש לתינוק בן יומו יש צורך בישנוי מצבי הגובה של הרצועות בהשחלה ידנית.
כיסא הקונטיניום מקבל ציונים בינוניים על קלות התקנה נגד הכיוון באמצעות האיזופיקס. במקרים מסוימים יש להשתמש במגבת או ספוג יעודי על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה לתינוקות, ציון הבטיחות של הבוסטר בינוני עקב יציאה בקלות של החגורה מהמוביל העליון.
מקום שביעי Safety 1st Grow and Go Air – (ציון כללי 55)
כיסא הדגל בסדרת כסאות הכל באחד של חברת SAFETY 1ST, הכיסא בעל הגנת ראש AIR עם כריות אוויר, זכה לציון בטיחות BEST, לכיסא מערכת שינוי מצבי גובה של מגן הראש, ריפוד מעובה וטווח משקלים גדול לשני כיווני הנסיעה. בשימוש לתינוק בן יומו יש צורך לשנות מצבי הגובה של הרצועות בהשחלה ידנית.
כיסא ה GROW & GO AIR מקבל ציונים בינוניים על קלות שימוש והתקנה נגד הכיוון באמצעות האיזופיקס. במקרים מסוימים יש להשתמש במגבת או ספוג יעודי על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה לתינוקות, ציון הבטיחות של הבוסטר, כמו של שאר הכסאות בסדרה, בינוני עקב יציאה בקלות של החגורה מהמוביל העליון.
מקום שמיני: אלפא אומגה / אלפא אומגה עלית Safety 1st (ציון כללי 57) – הופסק יצורו!
זהו כסא שהיה מאוד פופולארי בארה”ב ובישראל, בעיקר בגלל מחירו הזול יחסית לתמורה. כיסא האלפא אומגה זכה לציון גבוה בבטיחות ככסא (5 מתוך 5) אך לציון נמוך (2 מתוך 5) בשימוש כבוסטר. קשה מאוד להגיע להתקנה טובה של הכסא נגד כיוון הנסיעה בחלק גדול מהרכבים. יש לציין, שהאלפא אומיגה עלית “זכה” להמלצת לא לרכוש Not Recommended מטעם אירגון חברות הביטוח האמריקאי(IIHS) , עקב הציונים הנמוכים מאוד שניתנו לו על תיפקודו כבוסטר.
מקום תשיעי: Safety 1St All-in-One (ציון כללי: 48) – הופסק יצורו!
זהו “אחיו הצעיר” של דגם האלפא אומגה הפופולארי, הזוכה לציונים בינוננים/נמוכים: 4 בבטיחות, 3 כבוסטר וציונים בינונים ונמוכים בקלות שימוש והתאמה בשני מצבי הנסיעה. מנסיונינו, קשה מאוד להגיע עם הכסא הזה להתאמה טובה לרכב והחיבור שלו נגד כיוון הנסיעה הוא בהחלט בעייתי. מומלץ לבדוק היטב לפני הרכישה שהוא אכן מתאים לרכב שלכם. ריפוד הכסא הוא סביר.
שלום שגיא
זו למעשה הרכישה הראשונה שלנו לכסא בטיחות , וחשוב לנו שהרכישה הזו תשמש אותנו לשנים הבאות , גם לילדים הבאים בע”ה .
בחנות המליצו לנו לרכוש את ה GROW&GO AIR של SAFTY 1ST
ויש לנו כמה שאלות
1. האם זה באמת דגם המומלץ לתינוק בן יומו ?
2. האם כסא זה מכיל חומרי מעכבי בערה רעילים ? לא מצאתי מידע על זה
3. האם בסכום זהה (1290שח) שווה להשקיע בכסא אחר לאו דווקא “הכל באחד” ?
תודה על האתר המושקע ועל מידע יקר מפז
בהמשך לתגובה ששלחתי מוקדם יותר הבוקר –
התינוק שוקל כ12 ק”ג וכרגע יושב בסלקל של maxi cosi (ולא בכיסא כפי ששלחתי קודם)
בנוסף האם מבחינת בטיחות עדיף להושיב אותו נגד כיוון הנסיעה?
שלום שגיא,
אנחנו מחפשים כיסא בטיחות לילד שלנו בן שנה וחודשיים כרגע הוא יושב על כסא בטיחות של Maxi cosi שיש לו מהלידה ונהיה לו צפוף. הוא מצליח להשתחל ולצאת מהרצועות תוך כדי נסיעה. אם אנחנו מהדקים אותו חזק הוא בוכה.
התקציב בין 700-1000 ש”ח.יש לנו רכב טיוטה יאריס שזה יחסית קטן ולפעמים יש עוד נוסעים מאחור. אני מחפשת כיסא בטיחות שיהיה לו נוח, שלא יצליח להשתחל ומהרצועות וכיסא שעבר את המבחנים של הריסוק. ושילווה אותו כמה שיותר בעזרת השם.
תודה רבה מראש.
שלום רב,
יש לי 3 בנות
אחת בת חצי שנה עדיין בסלקל מקסי קוזי
אחת בת שנתיים וחצי על כיסא מקסי קוזי
אחת בת שלוש וחצי על כיסא מקסי קוזי
כרגע 2 הכיסאות מחוברים מאחור באיזופיקס
והסלקל מקדימה.
אני מעוניינת שכולוניהיו מאחרוה ואין אפשרות
חשבתי להעביר את אחת הבנות לבוסטר שיקשר באמצע מן הסתם ללא איזופיקס כי אין באמצע
אחת תישאר בצד בכיסא
והתינוקת תיהיה בסלקל בצד בחיבור איזופיקס
יש לי רכב טנדר סילברדו שנת 2011
איזה בוסטר היית ממליץ לי שילווה אותי לשנים הבאות
שיהיה יחסית צר ועדיין הכי בטיחותי בהתישב בחיבורים של הרכב?
תודה רבה
שלום שגיא,
אנחנו מתלבטים בין ה graco 4ever לבין ה chico nextfit.
לאכול כך חשוב לנו שהגבר יהיה all in one, חשוב לנו בעיקר הבטיחות והנוחות לתינוק.
על מה היית ממליץ?
שלום שגיא,
אנו מעוניינים לרכוש בוסטר עם רתמות לילד בן שלש במשקל 15 קג’ וגובה מטר לערך.
הומלץ לי לרכוש את ה- אוונפלו 300/400 securekid.
מתי נדרש לנתק את האיזופיקס? המוכר בחנות שהתעניינו אמר שאפשר להמשיך עם האיזופיקס +חגורת בטיחות.
האם אתה ממליץ על מוצר אחר?
תודה רבה,
יסמין
הי שגיא אני רגע לפני רכישה של Maxi Cosi AxissFix Plus אני לא רואה שאתה מתייחס אליו בכלל. המוצר היה למשך תקופה קצרה ברשת שילב ונעלם כלא היה, לטענת עובד ברשת המוצר היה בעל ביקוש גדול ולא נשאר ממנו, כאשר הצפי לחזרתו הינו נובמבר. התשובה הזו נשמעה לי קצת מוזרה והחלטתי לבדוק ברשת מה אומרים על הכיסא, ברוב המקומות התגובות היו חיוביות אך דווקא באתר הבריטי של Maxi cosi יש שם המון תגובות לא טובות בעיקר על פגם שמאפשר לתינוק להשתחרר מהרצועות . השאלות שלי הן אלו : 1. האם ידוע על פגם במוצר שבגללו הפסיקו לשווקו בארץ ? 2.… Read more »
היי, האם אתה ממליץ על Graco Milestone או ברייטקס קליקטייט בולוורד\אדווקט?
יש לנו כבר GRACO SMARTSEAT שמשמש את הגדולה (בת 4) ככה שהקטנה (בת שנה) תוכל לעבור אליו כבוסטר בעתיד.
שלום שגיא
מה דעתך על הEverFIt של חברת safety 1st? האם הוא פחות טוב מהדגמים שהמלצת עליהם?
שגיא שילר שלום וברכה, ראשית אציין שהתרשמתי מאוד מהאתר שלך וחשפת בפני מידע חשוב שלא הכרתי ושאתה בעל ידע ייחודי העונה על הצורך של אנשים להתייעץ לגבי נושא חשוב ומורכב זה. אנחנו מחפשים כיסא בטיחות לילד שלנו כבן 4 חודשים ויש לנו התלבטויות עקב מידע שעוד לא הצלחתי להשיג באופן מסודר. אודה לך מאוד באם תעזור לנו בנושא : הבנתי שרוב האנשים (לפחות בסביבתי) משתמשים בכיסאות בטיחות שמוגבלים עד 18 ק”ג. ולאחר מכן משתמשים בבוסטר בסיסי. לאחר שבררתי קצת יותר מה האופציות הקיימות בשוק הבנתי שהבוסטר הבסיסי הנפוץ אצל הרבה מהישראלים ברכב לא בטיחותי כל כך ושיש גם כיסאות בטיחות… Read more »
שלום, אני מחפש כסא “הכל באחד” ומנסה להבין איך זה שהכסא שזכה במקום הראשון, ה-greco milstone זול יותר מאשר הכסאות במקומות השני והשלישי ? מבדיקה שעשיתי הוא עולה 1,290 ש”ח בעוד האבנפלו סימפוני 65 (מקום 3) עולה 1,590 ש”ח.
אשמח לקבל תושבה מה דעתך ?
תודה,
גיא
בס”ד שלום שגיא, ,תודה רבה על המידע המעולה! כמה שאלות לאחר קריאה: 1.אם פחות רלוונטי מבחינתינו עניין הניידות של הסלקל בין העגלה לרכב, יש לנו רכב אחד ולסבים יש כסא בטיחות ברכבים שלהם, מה בכל זאת היתרון שלו על פני כסא בטיחות? במידה ויש.. 2.האם יש הבדל מבחינה בטיחותית בין סלקל וכסא בטיחות?בהנחה שקונים מוצרים איכותיים 3. האם יש הבדל מבחינת נוחות לתינוק בין סלקל לכסא בטיחות? 4.האם יש כסא בטיחות מגיל לידה עד גיל מתקדם יותר (אבל לא בתור בוסטר- אז הבנתי שיש בעייתיות עם הכסאות all in one) שיתאים גם לתינוק וגם לילד בוגר יותר ולא יבוא על… Read more »
שלום רב,
אשמח להמלצתך לגבי כסא בטיחות עבור בני בן השנה ו-4 חודשים. יש לנו כרגע סלקל Chicco KeyFit אך כבר נהיה צפוף בו, בייחוד עכשיו בחורף. לשלב הבא מעל 18 ק”ג יש לנו בוסטר Graco Nautilus, כך שכרגע מה שאנחנו צריכים זה כסא בטיחות דו כיווני עם 5 נק’ קשירה, הגנת ראש טובה וכמובן ציון טוב במבחני ריסוק. תקציב – היינו רוצים עד 600 ש”ח… תודה רבה!
היי שלום,
אני מחפשת כיסא בטיחות לילד בן שנה התקציב שלי עד +1000 ש”ח.יש לנו רכב סובארו B4.ויש לנו עוד ילדה בת שנתיים עם כיסא בטיחות. אז אני מחפשת כיסא בטיחות שיהיה לי נוח לחגור אותו ולא מסובך וצר. וכיסא שעבר את המבחנים של הריסוק.
תודה רבה מראש.
שלום שגיא,
היינו בחנות והמוכר המליץ מאוד על safety 1st continuum מה ידוע לך עליו?
האם הוא עבר מבחנים בלתי תלויים?
האם היית ממליץ עליו באופן כללי?
היי אני מחפשת כסא לתינוק בן 5 חודשים גבוה שילווה אותו למספר שנים אבל שיהיה נוח לשימו ובטיחותי מה הכי מומלץ?