חברת ברייטקס (Britax), אחת מיצרניות כסאות הבטיחות ועגלות התינוק המובילות בעולם, יצאה לאחרונה בקמפיין מודעות נרחב לקהל ההורים לילדים צעירים תחת המסר: “Bin the Booster” (בתרגום חופשי לעברית: זרקו את הבוסטר לפח).
במסגרת הקמפיין, שנתמך בצילומי וידאו מצמררים של מבחן התרסקות, קוראת היצרנית להורים להיפטר באופן מידי מהבוסטרים הפשוטים ללא משענות הגב, ולעבור עוד היום לבוסטרים עם משענות גב והגנת ראש, במטרה להבטיח שהילדים שלהם יהיו מוגנים בשעת תאונה.
בעוד שהחוק במרבית מדינות העולם מחייב ילדים עד גובה של 135 ס”מ להשתמש בכסא בטיחות, בברייטקס מאמינים שההורים אינם מודעים דיו לנושא הבטיחות עבור ילדים בקבוצות 2-3 (בישראל ילדים מגיל 3 ועד גיל 12 ומגיל 4 בחלק מהמדינות האחרות בעולם). וכך, בעוד שבמקרים רבים ההורים בוחרים עבור ילדהם בוסטר פשוט ללא משענת גב והגנת ראש, מחקרים שנערכו בברייטקס עולה כי 49% מההתקנות של חגורת הבטיחות שנועדו להבטיח את כסא הבטיחות או הבוסטר ברכב נעשו בצורה שאינה נכונה. במקרה של בוסטר פשוט שאינו מכיל הגנת ראש וצד, החיבור הלא תקני של החגורה מהווה סכנה גדולה עוד יותר בשעת תאונה.
עוד בבלוג: 9 בוסטרים מומלצים מאירופה
כדי לתפוס את תשומלת ליבם של ההורים ולתקשר את המסר בצורה חדה וברור, צילמה ברייטקס סרטון וידאו שמדגיש את ההבדל הדרסטי בהגנה על הילדים בין בוסטר פשוט ללא גב לבין בוסטר עם גב והגנת ראש, כאשר שניהם מעורבים בתאונה חזיתית.
בסרטון הוידאו (שעלול להיות קשה לצפייה עבור הורים לילדים קטנים), שצולם במעבדות המחקר של ברייטקס באנדובר, בריטניה, נראות צמד בובות מבחן המיצגות ילדים בגיל 6, כאשר הן ישובות על בוסטר עם גב ובוסטר ללא גב. המבחן נערך במהירות של כ-67 קמ”ש. הבוסטרים הם מקבוצת 2-3 ומתאימים לילדים מגיל 3 ועד 12(על פי החוק הישראלי). במבחן הריסוק רואים בברור כיצד חגורת הבטיחות נכשלת מלהגן על הילד שישוב על הבוסטר ללא הגב ולא מונעת מהם מלפגוע בדלת בראשם, בעוד שהילד השני שישוב בבוסטר עם משענת ההגב מוחזק היטב בבוסטר וחוזר לתנוחת הישיבה המקורית שלו לאחר הפגיעה.
אחת הסיבות העיקריות להצלחת הבוסטר גב בהגנה טובה בהרבה על ילדים היא העובדה שמשענת הגב שומרת על חגורת במקומה הנכון במרכז בית החזה, בעוד שבבוסטר ללא גב אין מה שישמור על מיקומה של החגורה. בסרטון אומנם מדומה תאונה חזיתית, אבל ניתן להבין שתאונות צד אף קטלניות יותר בכל הנוגע לבוסטרים ללא גב. במקרים אלו אין שום דבר ששם חיץ בין הילד והדלת שלצידו, או כסא הבטיחות של אחיו או אחותו שנמצאים בצידו השני.
פרסומת: מגוון עצום של בוסטרים במחירים נוחים
מארק בנט, מומחה בטיחות בחברת ברייטקס, אמר: “אחרי שהם יראו את הסרטון הזה ההורים יחשבו טוב כשהם מושיבים את ילדהם על בוסטר ללא משענת ראש. אנחנו קוראים בזאת לכל ההורים שמשתמשים בבוסטרים ללא משענת גב לעבור באופן מיידי לשימוש בבוסטרים עם משענת גב”.
בישראל, כמו במדינות אחרות בעולם, אין הבדל מבחינת החקיקה בין בוסטר עם או ללא גב ושניהם מורשים לשימוש בקבוצות 2-3. אז עד שהמחוקקים יפנו את הזמן להוציא מהחוק ומשימוש את הבוסטר ללא משענת הגב, בואו ניקח אנחנו ההורים את האחריות ופשוט נוציא אותו אנחנו מהרכבים.
היי שגיא,
יש לי 2 בנות בנות 3, 2 . שוקלות 16 ו 13 בהתאמה וגובה 1.10 , 90 ס”מ.
דיי גבוהות לגילן.
יש לי שני כיסאות איזופיקס ואישתי צריכה ללדת בקרוב את הילדה השלישית. אשמח להמלצה על כסא בטיחות שכבר יהיה לטווח הרחוק יותר לגדולה ללא איזופיקס (קשירה ע”י חגורת הבטיחות של הרכב) וצר יחסית מבלי לפגוע באיכות שלו. סדר גודל של 1000 שקל.
בנוסף, אם מותר להרכיב את הכסא בשורה של שלישית (רכב של 7 מושבים אאוטללנדר)
בברכה ניר
היי,הבן שלי בן 3.7 ,שוקל 16 ויחסית גבוה,מטר אולי טיפונת יותר. אני רוצה להעביר אותו לבוסטר משולב ,אשמח להמלצה על בוסטר הכי מומלץ שקיבל את הציון הכי גבוה. תודה רבה ושבוע נפלא
שלום שגיא
לרכב מסוג סקודה אוקטביה
לפי המלצתך בבלוג נרכוש לבן 3 חודשים כסא בטיחות מסוג ברייטקס בולווארד ct. הגדולה בת 4 כרגע על אוונפלו טריומף משנת ייצור 2012. האם כדאי לרכוש עבורה בוסטר חדש? ואם כן איזה סוג ספציפי? בהנחה שהשיקול העיקרי הוא בטיחות ונוחות ופחות המחיר.
תודה!
היי שגיא
מבקשים המלצה לבוסטר לילד בן 5.
אנחנו זוג +2 ומצפים לילד שלישי בחודשים הקרובים.
הקטנה שלנו בת שנתיים וחצי ויושבת כרגע על Britax Marathon, הגדול יושב על בוסטר רצועות Britax frontier.
בגלל הלידה הצפויה הכוונה שלנו היא שהתינוק יהיה בתחילה בסל קל ויעבור מהר ל-marathon, הקטנה תעבור ל-frontier והגדול יעבור לבוסטר בלי רצועות.
מכיוון שה-Marathon וה-Frontier די רחבים אנחנו צריכים בוסטר צר ככל הניתן.
הילד כמעט בן 5, שוקל 22 ק”ג.
מבחינת תקציב הייתי אומר שנשמח להוציא פחות מאלף ש”ח, אבל גמישים אם יש הבדל משמעותי בבטיחות.
תודה רבה.
שלום שגיא,
אנחנו מחפשים לרכוש בוסטר עבור ילד בן 5, שוקל קצת יותר מ20. הבוסטר מיועד לרכב של סבתא, שתסיע אותו כפעם בשבוע. מחפשים בוסטר טוב, עם חגירה נוחה, בטיחות גבוהה ככל שניתן.
מה מומלץ ?
האם ניתן להתקין באופן עצמאי או שיש צורך בהתקנה מקצועית.
תודה רבה,
טל
שלום, אנחנו מתכננים לקנות טויוטה קורולה חדשה — יש לנו ילדה בת 5 גובה 110 ס”מ עם בוסטר ברייטקס דיסקברי , וילד בן שנתיים וחצי (95 ס”מ)וילד נוסף בדרך. בהנחה שקונים גם סלקל חדש וגם כיסא בטיחות חדש בתקציב סביר (נניח עד 3000 ש”ח ביחד, אבל גמיש) האם ניתן יהיה להכניס את כל הכיסאות ? החשש העיקרי הוא שלא נצליח עם הרכב החדש למצוא שום קונפיגורוציה סבירה
תודה רבה
שלום,
יש לנו רכב שברולט קרוז באמצע יהיה כיסא של צ’יקו נקספיט, אני צריכה 2 כסאות בטיחות משולב בוסטר צרים לילד בן שנתיים ששוקל 11.5 קילו 90 ש”מ גובה ולילדה בת 4.5 ששוקלת 15 קילו 110 ס”מ. איזה כיסאות אני יכולה לקנות עד 1000 ש”ח לכיסא.
שלום שגיא
אני רוצה להעביר את הבת שלי לבוסטר, היא כבר בת 5 אבל שוקלת פחות מ 15 קג
האם זה קריטי בשביל להעביר אותה לבוסטר?
היי שגיא,
אשמח להמלצתך בנוגע לבוסטר לילד בן 4 וארבעה חודשים (משקל 17 ק”ג), קיבלתי מספר המלצות על Graco Affix או Chicco KidFit zip. האם יש מוצרים טובים יותר? כמו כן, האם היית ממלית להעביר את הילד לבוסטר עם רתמות או שכבר אפשרי בוסטר גב ללא רתמות?
שגיא שלום, ראשית אשמח לקבל המלצה (צריכה דחוף לקנות) לבוסטר גב ללא רתמות שמבחינה בטיחותית לפחות 4-5 כוכבי בטיחות אך גם מבין הכי צרים שקיימים בשוק, עקב חוסר מקום ברכב. (אשמח לדעת מה הרוחב המדוייק, ואם יש לו יתרון או חסרון). הבוסטר מיועד לילדה בת 6 שוקלת 18.5 גובה כ 115 ס”מ. שנית אשמח לחוות דעתך הכללית- יש לנו סקודה אוקטביה בה יושבים 2 מבוגרים, בת 6, בן 4 ובת 2, מיקמנו כסא בטיחות משולב בוסטר אוונפלו במושב הקדמי ללא כרית אויר. מאחור מיקמנו כסא נוסף גרקו “סייז פור מי”, ליד אמור להכנס הבוסטר הנ”ל ועוד מבוגר. מקדימה תשב בת… Read more »