אז קניתם כסא בטיחות מתקדם, התקנתם אותו באוטו בצורה הבטוחה ביותר, ועכשיו אתם מוכנים לנסיעה הראשונה. אבל רגע, איך הכי נכון לקשור את הפעוט בכיסא הבטיחות? כמה צריך להדק את רצועות כיסא הבטיחות כדי שזה לא ילחץ מדי אבל יהיה בטוח מספיק?
ישנם אמנם כסאות בטיחות שלהם יש מערכת שמודיעה מתי הרצועות מהודקות נכון ובטוח, אבל ברוב כסאות הבטיחות צריך לבצע מבחן פשוט שנקראה "מבחן הצביטה" (לא את הפעוט, אל דאגה).
אז איך עובד מבחן הצביטה? לאחר הידוק רצועות כיסא הבטיחות על גוף התינוק צריך לנסות "לצבוט" את הרצועה בחלקה העליון באזור הכתף. אם ניתן לצבוט, סימן שהרצועה לא מהודקת מספיק ואז יש להדק את הרצועות שוב ולנסות לצבוט עד שהאצבעות מחליקות על גבי הרצועה ולא מאפשרות צביטה.
בעבר, הדרך המקובלת הייתה להכניס אצבע בין התינוק לבין הרצועה בחלקה העליון (הכתף). מבחן זה ננטש עקב הבדלים גדולים בגודל האצבעות בין אדם לאדם ויציאת כסאות בטיחות "סגורים" יותר שלא מאפשרים להכניס את האצבע בצורה נוחה.
לבסוף, יש לשים לב שבכסאות בטיחות בהם יש נועל עליון הוא מוצב בגובה בית השחי.
מבחן הצביטה: לא מהודק מספיק מבחן הצביטה: הידוק מספיק
[…] התקנת כיסא הבטיחות בצורה מיטבית חשובה יותר ממיקום ההתקנה! אם הכיסא שלכם לא מתחבר היטב במושב האמצעי, יש לחברו באחד ממושבי הצד או להחליפו בכיסא שכן יתחבר טוב במרכז. טיב החיבור עדיף על המיקום! (עוד על חגירה נכונה קראו כאן). […]