• כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
נוסעים בטוח
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
מהפכה בבטיחות: תקן כיסאות בטיחות אמריקאי חדש FMVSS 213a מחליף את התקן הישן FMVSS 213) לחדש
ראשי » טיפים והמלצות בטיחות » מהפכה בבטיחות: תקן כיסאות בטיחות אמריקאי חדש FMVSS 213a מחליף את התקן הישן FMVSS 213) לחדש

מהפכה בבטיחות: תקן כיסאות בטיחות אמריקאי חדש FMVSS 213a מחליף את התקן הישן FMVSS 213) לחדש

אין תגובות Sagi

עבור הורים רבים, כיסא הבטיחות הוא הרכישה החשובה ביותר, והוא מהווה את קו ההגנה הקדמי של הילד ברכב. במשך עשרות שנים, תקן הבטיחות האמריקאי הפדרלי לכסאות בטיחות (FMVSS 213) התמקד בעיקר במבחני ריסוק חזיתיים. עם זאת, התקן עובר כעת עדכון משמעותי, המיישר קו עם סטנדרטים בינלאומיים מתקדמים כמו תקן i-Size האירופאי.

התקן הישן (FMVSS 213 – המקורי):

  • מוקד הריסוק: דגש כמעט בלעדי על מבחני ריסוק חזיתיים במהירות של כ-48 קמ"ש (30 מייל לשעה).
  • ריסוק צד: לא הייתה דרישת חובה פדרלית למבחני ריסוק צד, מה שהותיר את ההגנה מפני פגיעות צד לשיקול דעת היצרנים (אף שיצרנים, לבטח המובילים שבהם ביצעו בדיקות ריסוק צד עצמאיות).
  • סיווג ילדים: סיווג הכיסאות התבסס בעיקר על משקל הילד (בליברות).

התקן החדש (FMVSS 213a):

  • תוספת מבחני ריסוק צד: זוהי המהות של התקן החדש. כיסאות הבטיחות המותאמים לתינוקות ופעוטות נדרשים כעת לעמוד בהצלחה במבחן ריסוק צד חדש ומחמיר, המדמה פגיעת "T" (פגיעה צידית של רכב אחר).
  • הגנה משופרת: המבחן נועד לוודא שהכיסא מונע מגע מזיק של ראש ובטן הילד במבנה הצדדי של הרכב, וכן שומר על חומרת פגיעות נמוכה באזור הראש והחזה.
  • שינוי סיווג (מתקרב ל-i-Size): התקן החדש מטיל דרישות בטיחות על כיסאות המיועדים לילדים במשקל עד 18.1 ק"ג (40 ליברות) או לילדים בגובה של עד 110 ס"מ (43.3 אינץ'). אף שהסיווג עדיין מערב משקל, הוא מכוון יותר לטווח הגובה, כפי שמקובל בתקן ה-i-Size האירופאי.

במה הכסאות המותאמים לתקן החדש שונים?

כיסאות המתוכננים לעמוד בתקן FMVSS 213a יכללו שיפורים מבניים משמעותיים:

  1. חיזוק אזורי ראש וצד: סביר להניח שנראה ריפוד משופר וחומרים סופגי אנרגיה גדולים ועבים יותר באזור משענת הראש והכנפיים הצדדיות, כדי לספוג את עוצמת הפגיעה הצידית.
  2. שינוי הגבלות משקל: כדי לעמוד בתנאי הבדיקה החדשים, ישנם עדכונים להגבלות השימוש בכיסאות:
    • סלקלים: מגבלת המשקל המקסימלית לדגמי תינוקות בלבד עשויה לרדת (למשל, מ-15 ק"ג ל-13 ק"ג).
    • מושבים עם כיוון הנסיעה: דרישת המשקל המינימלית למעבר לישיבה עם כיוון הנסיעה עולה ל 12 ק"ג לעומת 9 בתקן הישן, מה שיעודד הורים להשאיר את הילדים במצב נגד כיוון הנסיעה זמן רב יותר – שינוי שמקדם את בטיחותם.

מועדי כניסה לתוקף והזמינות בשוק האמריקאי

  • כניסת התקן החדש (FMVSS 213a): המועד המקורי לכניסת התקן המחייב היה 30 ביוני 2025. עם זאת, המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) האריך את המועד.
  • מועד הציות המחייב: כיום, המועד הרשמי בו כל הכיסאות החדשים הנמכרים בארה"ב חייבים לעמוד בתקן 213a הוא 5 בדצמבר 2026.
  • רכישת כיסאות בתקן הישן: עד לדצמבר 2026, יצרנים עדיין רשאים לייצר ולמכור כיסאות העומדים בתקן הישן (FMVSS 213 המקורי). בנוסף, כל עוד כיסא הבטיחות שברשותכם לא פג תוקף, לא נפגע בתאונה ולא נקרא לריקול, הוא עדיין נחשב בטוח לשימוש על פי התקן שבו יוצר.
  • יש לציין שרוב יצרני כסאות הבטיחות, לבטח המותגים המובילים כדוגמת CHICCO, BRITAX, NUNA, CYBEX ואחרים כבר סיימו את תהליך התאמת רוב הדגמים שלהם לתקן החדש והם מוכרים כבר מספר חודשים כסאות בתקן החדש.

לסיכום: המעבר לתקן FMVSS 213a בארה"ב הוא צעד חשוב לשיפור הבטיחות, המכניס את מבחני ריסוק הצד לחובת הבדיקות הפדרליות. למרות שרכישת כיסא בתקן החדש מומלצת כשיפור בטיחותי עתידי, אין צורך להחליף כיסא קיים שעומד בתנאי התקן הישן ובתוקף.

0 0 votes
דירוג המאמר
פורסם ב: טיפים והמלצות בטיחות
« הקודם
הבא »

אודות שגיא שילר


להציג את כל הפוסטים של Sagi

הצטרף
Notify of
guest

guest

0 תגובות
הכי מדורג
הכי חדש הכי ישן
Inline Feedbacks
View all comments
קטגוריות
  • אזהרות בטיחות
  • בוסטרים
  • ביקורת בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • כסאות בטיחות
  • סלקלים
פוסטים אחרונים
  • השוואה בין התקן האמריקאי החדש (FMVSS 213a) לבין תקן i-Size האירופאי (3/ECE R129)
  • מהפכה בבטיחות: תקן כיסאות בטיחות אמריקאי חדש FMVSS 213a מחליף את התקן הישן FMVSS 213) לחדש
  • דונה לעומת Evenflo Shyft DualRide
  • האם בטוח או מסוכן להתקין מושב בטיחות לילדים במרכז המושב האחורי?
  • האם זה מסוכן לרגליים לשבת נגד כיוון הנסיעה?
  • למה (מאוד) לא מומלץ להעביר פעוט בגיל 3 לבוסטר
  • עד מתי צריך לשבת על בוסטר?
  • איפה הכי נכון / בטוח להתקין כיסא בטיחות?
  • האם מותר להושיב ילד במושב הקדמי?
  • איך נכון (ולא נכון) לחגור ילד/ה בבוסטר?
  • איך נכון לחגור ילד בכיסא בטיחות?
  • חגירה נכונה של סלקל לתינוק
  • איך הכי נכון לשלב 3 כסאות בספסל אחורי?
  • למה לכסאות בטיחות יש תוקף?
  • דגשים להתקנה כיסא בטיחות ברכב
מחבר הבלוג: שגיא שילר
שגיא הוא המנכ"ל והבעלים של בייבי אאוטלט - האאוטלט הגדול בישראל למוצרי תינוקות וילדים ו-Toyland - אתר האינטרנט הגדול בישראל למוצרי תינוקות וילדים. שגיא הוא מתקין שהוסמך ע"י ארגון 'בטרם' ו-SafeKids העולמי
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Powered by iMazor - e-Commerce Solutions
Show Buttons
Hide Buttons
גלילה לראש העמוד
wpDiscuz
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| הגב