• כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
נוסעים בטוח
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
השוואה בין התקן האמריקאי החדש (FMVSS 213a) לבין תקן i-Size האירופאי (3/ECE R129)
ראשי » טיפים והמלצות בטיחות » השוואה בין התקן האמריקאי החדש (FMVSS 213a) לבין תקן i-Size האירופאי (3/ECE R129)

השוואה בין התקן האמריקאי החדש (FMVSS 213a) לבין תקן i-Size האירופאי (3/ECE R129)

אין תגובות Sagi

העדכון האחרון של תקן הבטיחות הפדרלי האמריקאי (FMVSS 213a) הוא צעד משמעותי לקראת יישור קו עם סטנדרטים בינלאומיים מתקדמים. התקן האמריקאי הישן התמקד כמעט אך ורק במבחני ריסוק חזיתיים, בעוד תקן i-Size האירופאי מוביל את חזית הבטיחות העולמית מאז 2013.

אציג ניתוח מעמיק של ההבדלים והדמיון בין התקנים, כולל תרגום המשקלים לקילוגרמים.

התקן האמריקאי הישן (FMVSS 213) לעומת החדש (FMVSS 213a)

תקןעיקרון סיווגמבחני ריסוק צדהגבלות משקל (ליברות / ק"ג)
ישן (FMVSS 213)בעיקר משקללא נדרש (נעשה וולונטרית על ידי יצרנים)סיווגים גמישים (למשל, סלקלים עד 15 ק"ג
חדש (FMVSS 213a)משקל וגובהחובה לכיסאות עד 18 ק"ג או 110 ס"ממגביל סלקלים חדשים עד 13.6 ק"ג (במקום 15.9 ק"ג)

השוואה מעמיקה: FMVSS 213a מול i-Size (ECE R129)

התקן האמריקאי החדש (FMVSS 213a) מאמץ לראשונה את מבחני ריסוק הצד, שהם לב ליבו של תקן i-Size. עם זאת, נותרו הבדלים משמעותיים:

1. בסיס הסיווג וטווח השימוש:

  • i-Size (ECE R129): הבסיס העיקרי לסיווג הוא גובה הילד בסנטימטרים (ולא משקל). הדבר מבטיח שהכיסא מתאים לגודלו האמיתי של הילד, שכן גובה הוא מדד אמין יותר ממשקל.
  • FMVSS 213a (ארה"ב): התקן החדש עדיין משתמש במשקל כבסיס עיקרי, עם דגש מוגבר על גובה. כך, שבוסטרים שמשקל הילד המינימאלי הוא 18 ק"ג או גובה 110 ס"מ לא נדרשים לעמוד במבחן ריסוק הצד החדש.

2. חובת נסיעה נגד כיוון הנסיעה:

  • i-Size (ECE R129): מחייב נסיעה נגד כיוון הנסיעה (Rear-Facing) למינימום של 15 חודשים. מרבית הכיסאות מאפשרים נסיעה נגד כיוון הנסיעה עד לגובה 105 ס"מ (כ-4 שנים), מה שמפחית דרמטית את הסיכון לפגיעה בראש ובצוואר.
  • FMVSS 213a (ארה"ב): למרות שהתקן החדש מגדיר משקל מינימלי גבוה יותר למעבר קדימה של 12 ק"ג, הוא אינו מחייב נסיעה נגד כיוון הנסיעה עד גיל או משקל ספציפי. ההמלצה להישאר נגד כיוון הנסיעה נשארת בגדר המלצה של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP).

3. התקנה ותאימות (ISOFIX/LATCH):

  • i-Size (ECE R129): התקן מיועד בעיקרו לשימוש בחיבורי ISOFIX (לרוב קשיחים) עם רגל תמיכה או רצועת עיגון עליונה (Top Tether), מה שמפחית באופן משמעותי טעויות בהתקנה.
  • FMVSS 213a (ארה"ב): משתמש בחיבורי LATCH (מקביל ל-ISOFIX, אך לעיתים קרובות גמיש יותר) ומאפשר גם התקנה באמצעות חגורת הבטיחות של הרכב, מה שמעניק גמישות רבה יותר אך מגביר את הסיכוי לטעויות התקנה.

מתי נכנס לתוקף ועד מתי נמכרים כיסאות ישנים?

  • כניסה לתוקף (FMVSS 213a): המועד שבו יצרנים חייבים לעמוד בתקן החדש למבחני ריסוק צד הוא 5 בדצמבר 2026.
  • זמינות כיסאות ישנים: עד למועד זה, עדיין ניתן לרכוש בארה"ב כיסאות המיוצרים ועומדים בתקן הישן (FMVSS 213). עם זאת, חשוב לזכור כי לאחר מועד זה, כל הכיסאות החדשים שנמכרים לתינוקות ופעוטות (בטווח הגובה והמשקל הרלוונטי) יצטרכו לעמוד בדרישות החדשות לריסוק צד.

לסיכום: המעבר לתקן FMVSS 213a הוא צעד אבולוציוני מצוין לבטיחות בארה"ב, אך תקן ה-i-Size האירופאי עדיין נחשב מחמיר יותר ומוביל, בעיקר בזכות חובת הנסיעה נגד כיוון הנסיעה עד גיל 15 חודשים וסיווג לפי גובה.

0 0 votes
דירוג המאמר
פורסם ב: טיפים והמלצות בטיחות
« הקודם

אודות שגיא שילר


להציג את כל הפוסטים של Sagi

הצטרף
Notify of
guest

guest

0 תגובות
הכי מדורג
הכי חדש הכי ישן
Inline Feedbacks
View all comments
קטגוריות
  • אזהרות בטיחות
  • בוסטרים
  • ביקורת בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • כסאות בטיחות
  • סלקלים
פוסטים אחרונים
  • השוואה בין התקן האמריקאי החדש (FMVSS 213a) לבין תקן i-Size האירופאי (3/ECE R129)
  • מהפכה בבטיחות: תקן כיסאות בטיחות אמריקאי חדש FMVSS 213a מחליף את התקן הישן FMVSS 213) לחדש
  • דונה לעומת Evenflo Shyft DualRide
  • האם בטוח או מסוכן להתקין מושב בטיחות לילדים במרכז המושב האחורי?
  • האם זה מסוכן לרגליים לשבת נגד כיוון הנסיעה?
  • למה (מאוד) לא מומלץ להעביר פעוט בגיל 3 לבוסטר
  • עד מתי צריך לשבת על בוסטר?
  • איפה הכי נכון / בטוח להתקין כיסא בטיחות?
  • האם מותר להושיב ילד במושב הקדמי?
  • איך נכון (ולא נכון) לחגור ילד/ה בבוסטר?
  • איך נכון לחגור ילד בכיסא בטיחות?
  • חגירה נכונה של סלקל לתינוק
  • איך הכי נכון לשלב 3 כסאות בספסל אחורי?
  • למה לכסאות בטיחות יש תוקף?
  • דגשים להתקנה כיסא בטיחות ברכב
מחבר הבלוג: שגיא שילר
שגיא הוא המנכ"ל והבעלים של בייבי אאוטלט - האאוטלט הגדול בישראל למוצרי תינוקות וילדים ו-Toyland - אתר האינטרנט הגדול בישראל למוצרי תינוקות וילדים. שגיא הוא מתקין שהוסמך ע"י ארגון 'בטרם' ו-SafeKids העולמי
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Powered by iMazor - e-Commerce Solutions
Show Buttons
Hide Buttons
גלילה לראש העמוד
wpDiscuz
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| הגב