• כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
נוסעים בטוח
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
  • כסאות בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • ביקורת בטיחות
  • בוסטרים
  • אזהרות בטיחות
  • סלקלים
ראשי » אזהרות בטיחות » האם כדאי לקנות כסא בטיחות משומש ומה צריך לוודא לפני הרכישה

האם כדאי לקנות כסא בטיחות משומש ומה צריך לוודא לפני הרכישה

אין תגובות

כסא בטיחות טוב ואיכותי הוא מוצר יקר. מחירים של הכסאות הטובים והנחשבים בשוק מתחיל מכמה מאות שקלים והמחיר יכול להגיע גם ל-2,000 ₪ ואף יותר.

אז למה לא לקנות כסא משומש שמחירו בדרך כלל יהיה חצי ואף פחות מכסא דומה חדש? או למה לא לקבל כיסא בירושה מחברים או מקרובי משפחה? כסאות בטיחות רבים, למרות שהיו בשימוש, עדיין בטוחים לשימוש. כחסיד של רכישת מוצרים משומשים באופן כללי, אנסה להציג את הסיכונים ברכישת כסא בטיחות משומש ואיך ניתן להמנע מהם.

1. היסטוריה – יש להניח, שאף הורה לא ירצה להפקיד את בטיחות ילדו בכסא שעברו ומצבו אינם ידועים. לכן, בידקו שמוכר הכסא הוא הבעלים הראשון שלו והוא מכיר בוודאות את כל ההיסטוריה שלו ואת כל מי שהשתמש בו בעבר.

2. השתתפות בתאונה – כסאות בטיחות נפסלים לשימוש על ידי היצרן במקרים של תאונה (אפילו תאונה קלה שבה לא ישב ילד בכסא). במידה ולא מצויין בהוראות הכסא מהם התנאים לפסילה הנה התנאים הכללים:

א. הרכב נגרר מזירת התאונה.
ב. הדלת הקרובה לכיסא הבטיחות נפגעה.
ג. מי מהנוסעים ברכב נזקקו לטיפול רפואי (במקום או בבית החולים).
ד. נפתחה כרית אוויר.
ה. יש נזק נראה לעיין לכיסא הבטיחות.
ו. הרכב, בעקבות התאונה, הוגדר טוטאל לוס (גם אם זה רק משיקול כלכלי)

אם אחד מהתנאים האלו התקיימו, כסא הבטיחות פסול לשימוש ומומלץ לא להשתמש בו.

3. התיישנות – כסא משומש נמצא והותקן ברכב אחד או יותר תקופה מסוימת. חלק מהכסאות נושאים עליהם תאריך יצור, אבל חלקם לא, ולא ניתן לדעת מה גילו של הכסא. לכסאות בטיחות יש תאריך תפוגה, שמשתנה מיצרן ליצרן, ואין להשתמש בכסא לאחר תאריך זה. יש לחפש על גבי הכסא מדבקה הנושאת את תאריך היצור או תאריך התפוגה.

במקרה של רכישת סלקל הקפידו על תוקף שימוש של לפחות שנה, ובמקרה של כסא בטיחות לא פחות מ-3 שנים, שזהו זמן השימוש המינימאלי לכסאות כאלו.

פרסומת: מגוון עצום של כסאות בטיחות במחירים ללא תחרות.

4. טיפול בתקלות / RECALL – יש לבדוק באתר היצרן אם הוכרז RECALL (קריאה לתיקון) עך הדגם הספציפי של הכסא. במידה וכן, יש לבדוק האם בעל הכסא טיפל בבעיה והחליף את החלק הפסול לשימוש. במידה ולא, יש לוודא שאכן עדיין ניתן לטפל בבעיה ושהיצרן/יבואן יסכים להחליף את החלק. אין להשתמש וכמובן לרכוש כיסא שהוכרז כ-RECALL ולא טופל.

5. בדיקה כללית ותפקוד – בדקו את מצבו הכללי של הכיסא: הרצועות שלמות ותקינות, מנגנון הידוק הרצועות פועל בצורה חלקה. בכסאות רבים יש חומר סופח אנרגיה הדומה לקלקר בצורתו, בדקו שהוא שלם ואינו שבור. בדקו שהרצועות נחגרות ומשתחררות בקלות ושבד הריפוד שלם וללא קרעים.
במידה ולאחר כל הבדיקות נמצא הכיסא תקין ושמיש, נסו לקבל גם את החוברת המקורית שסופקה עם הכסא, על מנת שתדעו איך להתקינו נכון ברכב. במידה ואילו אבדו, תוכלו להוריד חוברות מרוב אתרי היצרנים המובילים.

פרסומת: מגוון עצום של כסאות בטיחות במחירים ללא תחרות.

0 0 votes
דירוג המאמר
פורסם ב: אזהרות בטיחות, טיפים והמלצות בטיחות, כסאות בטיחות תגיות: כסא בטיחות, כסאות בטיחות, מושב בטיחות
« הקודם
הבא »

אודות


להציג את כל הפוסטים של

הצטרף
Notify of
guest

guest

0 תגובות
הכי מדורג
הכי חדש הכי ישן
Inline Feedbacks
View all comments
קטגוריות
  • אזהרות בטיחות
  • בוסטרים
  • ביקורת בטיחות
  • טיפים והמלצות בטיחות
  • כסאות בטיחות
  • סלקלים
פוסטים אחרונים
  • למה מאריך חגורת בטיחות הוא סכנה לילדכם
  • השוואה בין התקן האמריקאי החדש (FMVSS 213a) לבין תקן i-Size האירופאי (3/ECE R129)
  • מהפכה בבטיחות: תקן כיסאות בטיחות אמריקאי חדש FMVSS 213a מחליף את התקן הישן FMVSS 213) לחדש
  • דונה לעומת Evenflo Shyft DualRide
  • האם בטוח או מסוכן להתקין מושב בטיחות לילדים במרכז המושב האחורי?
  • האם זה מסוכן לרגליים לשבת נגד כיוון הנסיעה?
  • למה (מאוד) לא מומלץ להעביר פעוט בגיל 3 לבוסטר
  • עד מתי צריך לשבת על בוסטר?
  • איפה הכי נכון / בטוח להתקין כיסא בטיחות?
  • האם מותר להושיב ילד במושב הקדמי?
  • איך נכון (ולא נכון) לחגור ילד/ה בבוסטר?
  • איך נכון לחגור ילד בכיסא בטיחות?
  • חגירה נכונה של סלקל לתינוק
  • איך הכי נכון לשלב 3 כסאות בספסל אחורי?
  • למה לכסאות בטיחות יש תוקף?
מחבר הבלוג: שגיא שילר
שגיא הוא המנכ"ל והבעלים של בייבי אאוטלט - האאוטלט הגדול בישראל למוצרי תינוקות וילדים ו-Toyland - אתר האינטרנט הגדול בישראל למוצרי תינוקות וילדים. שגיא הוא מתקין שהוסמך ע"י ארגון 'בטרם' ו-SafeKids העולמי
Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Powered by iMazor - e-Commerce Solutions
Show Buttons
Hide Buttons
גלילה לראש העמוד
wpDiscuz
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| הגב